• دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91052314610
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

بيانيه سازمان بسيج مهندسين به مناسبت روز جهاني قدس

بيانيه سازمان بسيج مهندسين به مناسبت روز جهاني قدس

سازمان بسيج مهندسين، به مناسبت روز جهاني قدس بيانيه‌اي صادر و اقشار مختلف مردم را به شركت گسترده در راهپيمايي اين روز دعوت كرد.

سازمان بسيج مهندسين، به مناسبت روز جهاني قدس بيانيه‌اي صادر و اقشار مختلف مردم را به شركت گسترده در راهپيمايي اين روز دعوت كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در اين بيانيه آمده است:

«انقلاب اسلامي ايران محاسبات مستكبران مبني بر چپاول منابع و تسلط بر جغرافياي مسلمانان را به هم ريخت و خواب بني‌اسراييل در تصرف از نيل تا فرات را آشفته ساخت.

روز قدس كه در انديشه الهي امام (ره) تجلي يافته بود به گمان عمومي مسلمانان تبديل شد و نويدبخش اجتماع مسلمين بر سر جراحت بزرگ تاريخ شد.

قطعا مساله فلسطين يكي از بزرگ‌ترين فجايع تاريخ مسلمانان است كه با درد و غم و آوارگي مردم سرزمين فلسطين آميخته شده است.

شعاع نور رسا و توفنده انقلاب اسلامي، هر روز شعاع تيره و تار صهيونيزم را محدود نمود و تا آنجا پيش رفت كه تئوري‌پردازان تصرف از نيل تا فرات، اكنون براي حفظ وضع موجود به دور خود حصارهاي آهنين مي‌كشند. وطن‌گرايي فلسطينيان در پرتو انقلاب اسلامي به «اسلام‌گرايي» تبديل شد و اين چنين گفتمان شهادت‌طلبي زينت‌بخش مجاهدين فلسطيني و لبناني شد.

انقلاب‌هاي اصل مردمي ـ اسلامي در سال 2011 حيات ديگري در كالبد خسته قدس دميد و كابوسي شد كه خواب راحت را از صهيونيست‌ها و اربابان آنان گرفت. بيداري مسلمانان باعث گرديد كه مساله قدس در جايگاه و اولويت اصلي مسلمانان قرار گيرد و عرصه بر غاصبان آن هر روز تنگ‌تر شود و تا آن‌جا پيش رود كه رييس رژيم صهيونيستي با صراحت اعتراف نمود كه امروز امام خميني در كنار مرزهاي اسراييل خيمه زده است. به موازات بيداري مسلمانان و خصوصا فروپاشي سنگر امن صهيونيست‌ها در مصر، توطئه غربي ـ عربي ـ صهيونيستي براي جبران آن متوجه سوريه و حزب‌الله لبنان شد و اكنون سوريه به عنون خط مقدم مبارزه عملي با صهيونيست‌ها در مقابله هجمه همه‌جانبه استكبار ايستاده است.

وظيفه همه مسلمانان اين است كه با وحدت و يكدلي شعار رهايي قدس را به محور اساسي بيداري اسلامي تبديل كنند.

به تبيين امام راحل عظيم‌الشأن، اسلامي كه براي جهان‌خواران ضرري نداشته باشد اسلام نيست. بنابراين توطئه‌هاي جديد آنها براي به سازش كشاندن و تسليم كردن محورهاي مقاومت شروع شده و برخي دولت‌هاي مرتجع و واپس‌گرا و غيرمردمي عربي به عنوان سربازان پياده غرب براي نابودي مقاومت تلاش مي‌نمايند.

دولت‌هاي غيرمردمي قطر و عربستان به جاي چاره‌انديشي براي آلام مسلمانان ميانمار و بحرين، همه ظرفيت خود را در اختيار غرب و صهيونيست قرار داده‌اند تا شايد به پشتوانه‌ي آنان بتوانند چندصباحي ديگر به حيات ننگين خود ادامه دهند.

امروز استكبار جهاني براي كمرنگ كردن اولويت قدس براي مسلمانان، تلاش مي‌نمايد علاوه بر حذف محور مقاومت، انقلاب‌هاي اسلامي منطقه را به سوي دموكراسي غربي با جنگ داخلي و فرقه‌اي سوق دهد تا حيات صهيونيست با اضطراب كمتري سپري شود.

امروز وحدت مسلمين حول مساله قدس مهم‌ترين مساله جهان اسلام است و غرب تلاش مي‌نمايد به جاي آن براي مسلمانان «مساله‌سازي» نمايد. لذا هوشياري در صحنه پيچيده كنوني خاورميانه و دوري از تفرقه مهم‌ترين نياز امروز امت اسلامي است.

نظام اسلامي ايران كه از بدو تاسيس همواره وحدت مسلمين را شعار محوري خود قرار داده است، هم‌چنان بر اين شعار اصرار دارد و محور مشترك اين وحدت را مساله قدس و آزادي آن مي‌داند.

ما مهندسين ايران اسلامي ضمن تبريك به مسلماناني كه از يوغ استبداد و استعمار رهايي يافته‌اند آنان را به هوشياري و پايداري بر اصول اسلامي سفارش مي‌نماييم و آنان را از ساده‌انديشي نسبت به توطئه‌هاي پيچيده‌ي آمريكا و غرب برحذر مي‌داريم. شرط استمرار روح اسلام انقلابي در مصر، ليبي، تونس، فلسطين و ... همان شرط محدثه‌هاي انقلاب‌هاي مذكور است و هرگونه انحراف در اين مسير منجر به حفظ منافع صهيونيست‌ها و دور شدن از آزادي قدس شريف خواهد شد.

ما همه‌ي مسلمين جهان را به چاره‌انديشي براي آلام مردم فلسطين، بحرين، ميانمار فرا مي‌خوانيم و ضمن حمايت از ملت‌هاي مذكور، با حضوري پرشور و همراه ملت بزرگ ايران و ديگر ملت‌هاي مسلمان، آزادي قدس شريف را در روز قدس فرياد خواهيم زد و اطمينان داريم كه با فريادهاي حق‌طلبانه مسلمانان و سيل خروشان امت اسلامي، روزي آرمان امام راحل (ره) مبني بر آزادي قدس را به نظاره خواهيم نشست و در مسجدالاقصي نماز شكر و وحدت را اقامه خواهيم كرد؛ ان‌شاءالله.»

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha