• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91052213373

بيداري اسلامي، نويدبخش آزادي قدس

يك فعال دانشجويي: روز قدس مي‌تواند به يكدست شدن كشورهاي اسلامي كمك كند

يك فعال دانشجويي: روز قدس مي‌تواند به يكدست شدن كشورهاي اسلامي كمك كند

دبير سياسي مجمع اسلامي دانشجويان گفت: روز قدس مي‌تواند به يكدست شدن كشورهاي اسلامي در جهت دفاع از حقوقشان در مقابل متجاوزان خارجي كمك كند.

دبير سياسي مجمع اسلامي دانشجويان گفت: روز قدس مي‌تواند به يكدست شدن كشورهاي اسلامي در جهت دفاع از حقوقشان در مقابل متجاوزان خارجي كمك كند.

عارف كاظمي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به در پيش بودن روز قدس اظهار كرد: متاسفانه در ساليان اخير تا حدودي بين كشورهاي اسلامي اختلافاتي پديد آمده است و آن همدلي كه بين آنها بود، وجود ندارد و از طرف ديگر، با وجود آنكه اسلام بايد محور وحدت و همدلي باشد، مذاهب گوناگون اسلامي، به دليل نفوذ عوامل خارجي به عامل تفرقه تبديل شده است.

وي افزود: از سوي ديگر، خود مسلمانان نيز به اختلافات ميان خود بيش از پيش دامن مي‌زنند و با در پيش گرفتن مسائل قومي و قبيله‌اي و حتي روابط پشت پرده با استعمارگران به ضعف و انحطاط مسلمانان مي‌افزايند. ايران نيز در طول ساليان اخير نتوانسته با همسايگان خود ارتباط سازنده‌اي برقرار كند و به نظر مي‌رسد بايد هرچه زودتر در اين رابطه چاره‌اي انديشيده شود.

كاظمي بر تاثيرات روز قدس بر تحكيم پيوند پيوند كشورهاي اسلامي تاكيد كرد و افزود: روز قدس مي‌تواند در جهت تحكيم پيوند معنوي كشورهاي اسلامي موثر باشد و آزادسازي قدس به عنوان محور وحدت و خواسته مشترك همه مسلمانان قرار گيرد.

اين فعال دانشجويي در پايان، درباره ديگر نتايج روز قدس گفت: راهپيمايي روز قدس حداقل كمك مي‌كند كه آرمان فلسطين در ميان مسلمانان زنده نگاه داشته شود؛ هرچند كه شايد در كوتاه‌مدت اقدام عملي در آزادسازي قدس صورت نپذيرد، اما زنده ماندن اين احساس و آرمان مي‌تواند روزي به آزادسازي قدس جامعه عمل بپوشاند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha