• جمعه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91052012242
  • منبع : نمایندگی زنجان

با تدبیر، شب‎های قدر را قدر بدانیم

با تدبیر، شب‎های قدر را قدر بدانیم

ريیس تبلیغات اسلامی شهرستان طارم گفت: تقدیر الهی و تدبیر انسان‎ها در شب‎های قدر سرنوشت یک ساله انسان‎ها را رقم خواهد زد؛ لذا با تدبیر این شب‎ها را باید قدر بدانیم.

ريیس تبلیغات اسلامی شهرستان طارم گفت: تقدیر الهی و تدبیر انسان‎ها در شب‎های قدر سرنوشت یک ساله انسان‎ها را رقم خواهد زد؛ لذا با تدبیر این شب‎ها را باید قدر بدانیم.

حجت‌‌الاسلام حسن فغانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: با تدبر و تفکر می‎توان به حرکت درونی به سوی کمال دست پیدا کرد و شب‎های قدر بهترین فرصت برای ایجاد این حرکت می‎باشد؛ لذا باید از لحظه لحظه این شب‎ها استفاده کرد.

وی افزود: شب‎های قدر بهترین فرصت برای سیر و سلوک معنوی و تغییر رفتار انسان‎ها در راستای کمال می‎باشد و یکی از ظرفیت‎های عظیم رمضان است که هر مومنی می‎تواند نهایت استفاده را از آن داشته باشد.

وي تصریح کرد: اعمال بسیاری برای این شب‎ها ذکر شده است که با مراجعه به کتب معتبر از جمله مفاتیح‌الجنان می‎توان این اعمال را به جا آورد ولی باید توجه نمود که استغفار در این شب‎ها بسیار تاکید شده، همین طور شب زنده‎داری این شب‎ها نیز بسیار مورد سفارش است ولی باید توجه شود همه اعمال با تفکر صحیح صورت بگیرد.

این كارشناس مسائل مذهبي با بیان این‌که «همه مساجد شهرستان در شب‎های قدر مراسم خواهند داشت» گفت: امسال نیز 100 مسجد فعال شهرستان در شب‏‌های قدر مراسم احیا را با شور و شوق برگزار خواهند کرد. ماه مبارک رمضان امسال نیز 100 مبلغ به نقاط مختلف شهرستان طارم اعزام شده‎اند.

وي با تاکید بر توجه به قرآن در همه عرصه‎های زندگی به ویژه در شب‌های ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: قرآن کتاب زندگی انسان‎هاست که با توجه به آیات آن می‎توان به تربیت قرآنی و در پی آن به رفتار قرآنی نائل شد و در شب‎های قدر نیز با سرلوحه قرار دادن آیات این کتاب انسان‎ساز می‎توان زندگی یکساله را تضمین نمود که در پی آن سعادت اخروی را به همراه خواهد داشت.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha