• پنجشنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91051911929
  • منبع : نمایندگی قزوین

شب 21 رمضان تقدير انسان‌ها امضا مي‌شود

مدرس سطح عالی حوزه علمیه قزوین گفت: هرکس حضرت زهرا (س) را درک کند شب قدر را درک کرده است.

مدرس سطح عالی حوزه علمیه قزوین گفت: هرکس حضرت زهرا (س) را درک کند شب قدر را درک کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين میثم درگاهی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: از امام صادق (ع) روایت شده است که" فاطمه (س) شب قدر است وهرکس فاطمه (س) را درک کند شب قدر را درک کرده است ".

وی ادامه داد: در این روایت تفسیرهایی نیزصورت گرفته است که طبق آن امام صادق(ع) فرموده‌اند:" درک فاطمه (س) منوط به این است که فرزندان فاطمه(س) درک شوند."

به گفته ی مدرس سطح عالی حوزه علمیه قزوین هرکس بخواهد شب قدر را درک کند باید امام زمان خود را درک کند و درک شب قدر در گرو درک امام زمان (عج) است.

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: خداوند در سوره قدراشاره دارد که بر دشمنان احتجاج کنید زیرا ملائک در شب قدر بر قلب امام معصوم(ع) نازل می‌شوند.

وی با اشاره به وجه تسميه شب‌هاي قدر گفت: خداوند برای انسان یک قضا و یک قَدَر دارد و قضا چیزی حتمی است و دچار تغییر نمی‌شود اما قَدَرآن چیزی است که برای انسان رقم می خورد.

حجت الاسلام درگاهی درادامه عنوان کرد: در شب قدرمقدرات یک سال انسان رقم می خورد و به همین دلیل است که این شب‌ها قدر نام گذاری شده است.

وی تصریح کرد: در برخی از روایات شب 19 ماه رمضان مقدّرات یک سال انسان ثبت و در شب 21 امضاء و تایید و در نهایت در شب 23 این ماه قطعی می شود .

این مدرس سطح عالی حوزه علیمه قزوین از این شب‌ها به عنوان درختی یاد کرد که در روزهای معمولی برای چیدن میوه باید از نردبان استفاده کرد اما در این شب ها خود میوه‌ها و رحمت خداوند به پایین آمده و زحمتی برای چیدن ندارند.

حجت الاسلام درگاهی، نزول قرآن کریم را نمونه‌ای از نزول این رحمت‌ خداوندي در این شب‌ها یاد کرد.

به گفته‌ی این کارشناس، مناجات کردن و خواندن دعاهای جوشن کبیر و افتتاح دراین شب ها بسیار تاکید شده است.

وی بیدارماندن در این شب‌ها را بسیار مهم دانست وافزود: حضرت زهرا (س) در شب های قدر سعی می کرد تا حسنین(ع) را بیدار نگه دارد تا از فیوضات این شب‌ها بهره مند شوند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha