• دوشنبه / ۹ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91050905779
  • منبع : نمایندگی قم

فضايل حضرت خديجه(س) از زبان آیت‌الله مکارم شیرازی

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: بعضی‌ها در مقایسه زنان پیغمبر با یکدیگر در اشتباه هستند درحالی که حضرت خدیجه(س) برترین زن پیامبر بود.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: بعضی‌ها در مقایسه زنان پیغمبر با یکدیگر در اشتباه هستند درحالی که حضرت خدیجه(س) برترین زن پیامبر بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در جلسه تفسیر قرآن کریم که با حضور اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی(ره) کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، تصریح کرد: ویژگی‌های بارزی که حضرت خدیجه (س) داشت هیچ یک از زنان پیغمبر نداشتند.

وی با اشاره به حدیث نبوی در این خصوص ادامه داد: از راویانی که مورد تایید شیعه و سنی است از رسول خدا نقل می‌کند که رسول خدا پس از معراج با جبرئیل از وی سوال کرد که چه پاداشی از من می‌خواهی تا به تو بدهم؟ که جبرئیل جواب داد سلام خداوند و مرا به حضرت خدیجه (س) برسان.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: حضرت خدیجه(س) پس از رساندن سلام جبرئیل توسط پیامبر؛ پاسخ داد که خداوند کانون سلام و هر سلامتی ار ناحیه خداوند است که دورود خدا بر جبرئیل باد، که این روایت بیانگر مقام بالای این بانو است.

اين استاد حوزه و فقه عنوان کرد: نکته‌ای که درمورد ایشان وجود دارد این است که حضرت خدیجه اولین زنی بود که اسلام آورد و اولین مرد نیز حضرت علی(ع) بود.

وی افزود: این بانوی بزرگوار تمام دارایی و وجود خود را برای اسلام و در حمایت پیامبر بکار گرفت که این دومین افتخار برای ایشان به شمار می‌رود.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: ایشان تنها زنی بود که در دوران سخت و طوفانی یعنی 15 سال قبل از اسلام و 10 سال پس از اسلام یار و همراه حضرت محمد (ص) بود.

وی ادامه داد: هیچ یک از زنان رسول خدا این دوران را درک نکردند و تنها ایشان مقاومت و در مقابل تمام مشکلات ایستادگی کرد.

اين استاد حوزه و فقه گفت: امتیاز چهارم این بانو این است که تنها زنی بودند که پیامبر بعد از وفاتش دائما به یاد وی بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پنجمین و مهمترین ویژگی حضرت خدیجه را می‌توان اینگونه عنوان کرد که نسل پیامبر از حضرت زهرا(س) است و ایشان نیز دختر حضرت خدیجه و در دامان پاک وی پرورش یافته است.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha