• شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91050704248

اخباري از بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم

اخباري از بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم

بخش رسانه‌های دیجیتال بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تفسیر کامل قرآن در 50 لوح فشرده را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کند.

بخش رسانه‌های دیجیتال بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تفسیر کامل قرآن در 50 لوح فشرده را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مجموعه تفسیر کامل قرآن در 50 لوح فشرده در بخش رسانه‌های دیجیتال این دوره از نمایشگاه عرضه شده است. این مجموعه که شامل دو هزار ساعت صوت بوده به دو صورت معمولی و نفیس و با قیمت 25 و 50 هزار تومان در قالب Mp3 است.

تفسیر کامل قرآن در 50 لوح فشرده در بخش غرفه «موسسه فرهنگی پرتو نور هدایت» شامل با تفسیر دکتر محمدعلی انصاری به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.

برگزاری مسابقه بزرگ ماه مهر در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن

دانشگاه جامع علمی کاربردی در طول ایام برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآنی کریم هر شب با برگزاری مسابقه بزرگ ماه مهر میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

این مسابقه در قالب یک سوال از یک آیه قرآنی برای بازدیدکنندگان مطرح می‌شود و علاقمندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند پاسخ خود را اعلام کنند.

ارائه مشاوره ساخت وبلاگ و سایت قرآنی به علاقمندان در نمایشگاه قرآن

بخش پژوهش در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به علاقه مندان بر ای ساخت وبلاگ و سایت قرآنی مشاوره می‌دهد.

بخش پژوهش در این دوره از نمایشگاه با توجه به اینکه ظاهر و محتوای سایت‌های قرآنی با سایر سایت‌ها متفاوت است، به علاقه مندان در ساخت سایت و وبلاگ قرآنی مشاوره می‌دهد.

این بخش در راستای بالا بردن جذابیت سایت‌های قرآنی شکل و قالب خاص بر اساس محتوای قرآن برای آنها در نظر گرفته شده است تا بازدید کنندگان به محض وارد شدن در سایت، متوجه فضای معنوی و قرآنی آن شوند.

همچنین قسمت نرم افزارهای پژوهش و گفت‌وگو نیز در این دوره از نمایشگاه سایت‌های قرآنی اصلی و پر مخاطب را به علاقه مندان معرفی می‌‌کند

آموزش « کاریکاتور قرآنی» به نوجوانان در نمایشگاه قرآن

نوجوانان می‌توانند با حضور در غرفه « کاریکاتور قرآن» در بخش نوجوان بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با هنر کاریکاتور و کاربری آن در موضوعات مذهبی آشنا شوند.

انیمیشن «حجاب» به نمایش قرآن می‌آید

غرفه انیمیشن و هفت سنگ بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، انیمیشن کوتاه با موضوع حجاب را برای بازدیدکنندگان به نمایش در می‌آورد.

غرفه انیمیشن و هفت سنگ این دوره از نمایشگاه، پنج انیمیشن چهار دقیقه‌ای را با موضوع حجاب برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد.

این انیمیشن‌ها به کارگردانی محمد امین همدانی و تهیه کنندگی حامد جعفری با طرح‌های مختلف در قالب داستان‌هایی متفاوت و آموزنده ساخته شده است و به کودکان و نوجوانان مباحث مربوط به این موضوع را آموزش می‌دهد و آنها را در این باره تشویق می‌کند.

این انیمیشن‌ها به سفارش معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته شده است.

ویزیت پزشکی رایگان در نمایشگاه بین المللی قرآن

مجمع دانشجویان قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور در بخش دانشگاهی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، به ازای قرائت یک صفحه قرآن ویزیت پزشکی رایگان به بازدیدکنندگان می‌دهد.

فاضله فضل‌الله پور، مسوول غرفه مجمع دانشجویان قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درباره فعالیت‌های این غرفه گفت: با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه‌‌ای تحت عنوان ویزیت رایگان پزشکی به بازدید کنندگان این دوره از نمایشگاه ارائه می‌شود.

وی افزود: در طرح «قرآن بخوانید، ویزیت پزشکی رایگان شوید» پزشکان مورد تایید وزارت بهداشت درغرفه مجمع دانشجویان قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مستقر شده‌اند و به صورت یک روز در میان در ایام ماه مبارک رمضان در ازای ارائه این خدمت، از بازدید کنندگان درخواست خواندن یک صفحه از قرآن را می‌کند.

آموزش قبله یابی و جهت یابی با صور فلکی در نمايشگاه قرآن

بخش نجوم و استهلال زیر نظر موسسه کاوشگر با حضور در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن امکان رصد و مشاهده آسمان شب را براي بازديدكنندگان فراهم کرده است، ضمن اینکه در این بخش قبله یابی و جهت یابی از طریق صورت فلکی به علاقمندان آموزش داده می‌شود.

امسال با استقرار 6 تلسكوپ در غرفه نجوم و استهلال بزرگترین رویداد معنوی جهان اسلام این بخش هر شب ميزبان علاقه‌مندان به نجوم و آسمان شب است و هر شب بيش از 200 نفر از بازديدكنندگان براي رصد ماه و آسمان شب، از اين غرفه بازديد می‌کنند.

در اين غرفه علاوه بر رصد ماه و آسمان شب، کارشناسانی از دو نهاد ستاد استهلال نماز جمعه تهران و ستاد استهلال رهبری به علاقمندان درباره نحوه رویت و استهلال ماه مبارک رمضان، اطلاعاتی می‌دهند.

شناخت ماه، قبله یابی و جهت یابی از طریق صورت فلکی(سیارات)، در قالب برپایی کارگاه آموزشی نجوم و ساخت ساعت‌های آفتابی از دیگر ‌برنامه‌های غرفه نجوم و استهلال است. علاوه بر این در این غرفه شناخت قابلیت‌های خورشید برای پیدا کردن اوقات شرعی و قبله یابی، ساخت ساعت آفتابی که جزء قدیمی‌ترین ابزار زمان سنجی است، به علاقمندان آموزش داده می‌شود.

بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 25 تیرماه با شعار «قرآن، فرهنگ بیداری» در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) تهران آغاز به کار کرده است و تا 24 مرداد ادامه دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha