• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91050201289
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

نماينده ولی‌فقيه در استان هرمزگان: هركس از ماه رمضان استفاده نكند ورشكسته است

نماينده ولی‌فقيه در استان هرمزگان: هركس از ماه رمضان استفاده نكند ورشكسته است

نماينده ولی‌فقيه در استان هرمزگان گفت: اگر كسی در ماه مبارك رمضان كه تمامی درهای رحمت خداوند باز است، آمرزيده نشود ظرفيت هدايت خود را از دست داده و ضرر بزرگی خواهد كرد.

نماينده ولی‌فقيه در استان هرمزگان گفت: اگر كسی در ماه مبارك رمضان كه تمامی درهای رحمت خداوند باز است، آمرزيده نشود ظرفيت هدايت خود را از دست داده و ضرر بزرگی خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ايران(ايسنا)، منطقه خلیج فارس، آيت‌الله غلامعلی نعيم‌آبادی در مراسم افتتاحیه طرح ضيافت انديشه در پرديس دانشگاه علوم پزشكی هرمزگان اظهار كرد:

وی ماه رمضان را فرصت بسيار مناسبی برای دوری از گناهان و آمرزيده شدن عنوان كرد و ادامه داد: ماه رمضان، ماهی استثنايی است؛ زيرا عادی‌ترين اعمال مانند نفس‌كشيدن و خوابيدن در اين ماه عبادت محسوب می‌شود.

نعيم‌آبادی با بيان اين‌كه «اگر كسی از اين ماه استفاده نكند فردی ورشكسته است» گفت: اگر به اين مساله فكر كنيم كه در سال گذشته و سال‌های قبل افرادی در كنار ما بوده‌اند و از ماه رمضان استفاده كرده‌اند و اكنون در جمع ما نيستند، بدون شك تأثير بسزايی در ما خواهد گذاشت و رغبت ما را دراين ماه بيش از پيش خواهد كرد.

نماينده ولی‌فقيه در استان هرمزگان در ادامه با بيان اين‌كه «در حوزه مسائل دينی كم‌كاری صورت گرفته است» گفت: اگر در گذشته اهتمام بيشتری در خصوص مسائل دينی و معنوی صورت می‌گرفت امروز ديگر نيازی به اجرای طرح ضيافت انديشه نبود و جوانان جامعه با مشكلات اعتقادی و معنوی روبرو نبودند.

نماينده ولی‌فقيه در استان هرمزگان خالی‌شدن دانشگاه‌ها در مباحث دينی را نتيجه غفلت در بيان درست و قابل فهم معارف و فلسفه برای دانشجويان دانست و تصريح كرد: ما به يكباره زمانی چشم باز كرديم و ديديم كه تعدادی از دانشجويان ما به سمت مسيحيت گرايش پيدا كرده‌اند و مسيحی شده‌اند و در اين زمان بود كه نياز به اجرای طرح‌هايی همچون طرح ضيافت در دانشگاه‌ها احساس شد.

وی عامل ديگر در اجرای اين طرح را هجوم گسترده فرهنگی عليه كشورمان عنوان كرد و گفت: امروز دشمنان با همكاری يكديگر هجوم گسترده‌ای را عليه عقايد دينی ما انجام می‌دهند.

نعيم‌آبادی ادامه داد: در شرايطی كه دشمن همواره به فكر ضربه زدن به اسلام از طريق منحرف كردن جوانان و دانشجويان است، بايد دانشجويان و اساتيد بهترين بهره را از طرح‌های ضيافت انديشه قرآنی ببرند.

امام‌جمعه بندرعباس دانشجويان را نيروهای فرهنگی كشور معرفی كرد و بر آموزش دادن مباحثی كه دانشجويان فرا می‌گيرند به ساير افراد جامعه تاكيد كرد.

وی گفت: بايد دانشجويان مباحثی را كه در طرح ضيافت می‌آموزند به ديگر اقشار جامعه هم منتقل كنند و اين كار را برای خود يك تكليف بدانند.

امام‌جمعه بندرعباس در ادامه به مساله اسراف اشاره كرد و افزود: در اين شب‌ها متأسفانه چندين هزار تن از نعمات خداوند دور ريخته می‌شود در حالی كه خانواده‌های بسياری آروزی داشتن چنين غذاهايی را دارند.

وی ادامه داد: جای تأسف دارد كه در كشور بی خدايی همچون چين مردم بر روی يك دانه برنج حساس هستند و در كشور اسلامی ايران به‌راحتی مردم برنج را دور بريزند و بايد اين فرهنگ اصلاح شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha