• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91050100522
  • منبع : نمایندگی قم

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران: با دیپلماسی فعال دنیا را نسبت به فجایع میانمار حساس کنیم

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: مسوولان نظام بايد در قالب دیپلماسی فعال و طرح اعتراضات رسمی در مجامع بین‌المللی و رایزنی با کشورهای اسلامی و غیر متعهدها، فجایع میانمار را پیگیری و دنیا را نسبت به این مساله حساس کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: مسوولان نظام بايد در قالب دیپلماسی فعال و طرح اعتراضات رسمی در مجامع بین‌المللی و رایزنی با کشورهای اسلامی و غیر متعهدها، فجایع میانمار را پیگیری و دنیا را نسبت به این مساله حساس کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی با ابراز تأسف از کشتار وحشیانه مسلمانان میانمار، اظهار كرد: آنچه از جنایات صورت گرفته علیه مسلمانان میانمار منشتر شده، ابعاد کوچکی از فاجعه بزرگ انسانی را به نمایش گذاشته و این توطئه استکبار جهانی و همه کسانی است که از اسلام و مسلمانان ضربه خورده‌اند.

وی با بیان این‌که «در این مدت هیچ واکنش درخور توجهی از سوی مجامع بین‌المللی، عفو بین‌الملل، دفاع از حقوق بشر، دولت آمریکا، کشورهای اروپایی، اتحادیه اروپا و... نشان داده نشده است» گفت: اگر یک نفر از کسانی که به گونه‌ای با خود آنان مرتبط بود، حتی اگر یک جاسوس آمریکایی و اروپایی نیز بود و مورد محاکمه قرار می‌گرفت، این نهاد‌ها همه جانبه درباره آن جریان‌سازی می‌کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سکوت معنادار مجامع بین‌المللی نسبت به کشتار بی رحمانه مسلمانان میانمار را مهر تأییدی بر این جنایات دانست و گفت: مردم آزاده دنیا، به ویژه مسلمانان در برابر جنایات وحشیانه در میانمار، سکوت نمی‌کنند و اعتراض و خشم خود را نشان خواهند داد.

وی با تأکید بر این‌که «باید دید چه کسی پشت دولت میانمار ایستاده و از او حمایت می‌کند» گفت: چطور می‌شود دولت میانمار که قدرت چندانی ندارد و در عرصه بین‌الملل نیز مطرح نیست، دست به کشت و کشتار مسلمانان می‌زند و صدایی هم از کسی بلند نمی‌شود.

جمشیدی چنین کارهایی را اقدامات کورکورانه معرفی كرد و یادآور شد: ما قبلا هم شاهد چنین اقداماتی علیه مسلمانان در کشورهای دیگر از جمله بوسنی و هرزگوین، افغانستان، عراق و... بوده‌ایم، ولی این اقدامات در عمل به گسترش بیشتر فرهنگ اسلامی در جهان منجر شده است.

وی تصریح کرد: تجربه نشان داده است که هرجا به فرقه‌گرایی دامن زده شده و نسل کشی صورت گرفته است، موجب ترویج اسلام حقیقی خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه به نقش مسوولان نظام جمهوری اسلامی در دفاع از مسلمانان مظلوم میانمار اشاره و اظهار كرد: مسوولان نظام می‌بایست در قالب دیپلماسی فعال و طرح اعتراضات رسمی در مجامع بین‌المللی، استفاده از ابزارهای رسانه‌ای و تبلیغاتی موجود و تعامل و رایزنی با کشورهای اسلامی و غیر متعهدها، جنایات میانمار را پیگیری و دنیا را نسبت به این مساله حساس کنند.

جمشیدی در پایان خاطرنشان کرد: باید خشم عمومی امت‌های اسلامی به گوش دولت میانمار و استکبار جهانی که با سکوت خود حامی چنین جنایت‌هایی است، برسد.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha