• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۱ / ۱۸:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91042817557
  • خبرنگار : 71089

رييس دانشگاه ديپلماتيك پاكستان: استراتژي رسانه‌يي غيرمتعهدها مورد بررسي قرار گيرد

رييس دانشگاه ديپلماتيك پاكستان با تاكيد بر نقش رسانه‌ها در پيشبرد انقلاب‌هاي اخير گفت: رسانه‌هاي مجازي نقش بسيار موثري در موفقيت‌هاي انقلاب‌هاي مصر و تونس داشته‌اند.

رييس دانشگاه ديپلماتيك پاكستان با تاكيد بر نقش رسانه‌ها در پيشبرد انقلاب‌هاي اخير گفت: رسانه‌هاي مجازي نقش بسيار موثري در موفقيت‌هاي انقلاب‌هاي مصر و تونس داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، باقر سجاد، رييس دانشگاه ديپلماتيك پاكستان، چهارشنبه در نشست كارگروه سياسي و روابط بين‌الملل در كنفرانس علمي و بين‌المللي پيرامون جنبش غيرمتعهدها با بيان اين كه هر يك از اعضاي جنبش غيرمتعهدها با چالش‌هاي گوناگوني در زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي مواجه هستند، گفت: بايد اعضا در جهت مواجهه با مشكلات و موانع رويكرد شجاع‌تري را اتخاذ كنند اما متاسفانه در حال حاضر كشورهاي در حال توسعه صداي موثري براي بيان نيازهاي خود ندارند كه بايد در جهت ترميم چهره‌ اين كشورها در عرصه بين‌المللي كمك شود.

او با اشاره به انحراف اخبار از سوي رسانه‌هاي غربي درباره تحولات منطقه‌يي و بين‌المللي مانند موضوع سوريه و مساله هسته‌يي ايران، گفت: بهار عربي همانند سونامي، جهان عرب را در بر گرفت و موفقيت بسياري از انقلاب‌ها از جمله مصر و تونس ريشه در رسانه‌هاي مجازي مانند فيس‌بوك و تويتر دارد. مردم جهان از انقلاب‌هاي اخير درس گرفته‌اند و دريافته‌اند كه سخنان اگر درست انتخاب شوند مي‌توانند از گلوله‌هاي خارج شده از تفنگ‌ها نيز موثرتر باشند.

رييس دانشگاه ديپلماتيك پاكستان با تاكيد بر لزوم تغيير فضاي حاكم بر رسانه‌ها،‌گفت: در پي تغيير فضاي بين‌المللي، تغييراتي نيز در رسانه‌ها رخ مي‌دهد كه پيشنهاد مي‌كنم در اجلاس سران غيرمتعهدها در شهريورماه استراتژي رسانه‌يي در قالب اعضاي جنبش غيرمتعهدها نيز مورد بررسي قرار گيرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha