• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۱ / ۲۰:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91042817597
  • خبرنگار : 71089

سعيدلو: جنبش غيرمتعهدها، متعهدانه به منشور خود بازگردد

سعيدلو: جنبش غيرمتعهدها، متعهدانه به منشور خود بازگردد

رييس ستاد سياستگذاري شانزدهمين اجلاس بين‌المللي سران جنبش غيرمتعهدها با تاكيد بر تحولات بين‌المللي گفت: لازم است اين جنبش با نگاه علمي ساختار خود را تغيير دهد تا بتواند بر تحولات منطقه‌اي تاثير بگذارد.

رييس ستاد سياستگذاري شانزدهمين اجلاس بين‌المللي سران جنبش غيرمتعهدها با تاكيد بر تحولات بين‌المللي گفت: لازم است اين جنبش با نگاه علمي ساختار خود را تغيير دهد تا بتواند بر تحولات منطقه‌اي تاثير بگذارد.

به گزارش خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) علي سعيدلو در مراسم اختتاميه كنفرانس علمي و بين‌المللي پيرامون جنبش غيرمتعهدها اظهار كرد: يكي از اقدامات مهم در اين اجلاس ديدار با سران كشورهاي غيرمتعهد و گفت‌وگو با آن‌ها بود كه با توجه به تاكيد رياست‌جمهوري اين موضوع مورد اهتمام قرار گرفت.

وي ادامه داد: هم‌چنين يكي از نكات ويژه اين بود كه اعضا استقبال عالي‌اي براي شركت در اين اجلاس داشتند. اين استقبال به گونه‌اي بود كه هر ايراني احساس سربلندي و غرور مي‌كرد.

وي با اشاره به جنبش غيرمتعهدها ادامه داد: اين جنبش جهاني تجلي همكاري ميان نمايندگان و دستيابي به آرمان‌هاي رفيع مانند صلح و توسعه پايدار و مشاركت جهاني براي مديريت جهاني است. انتظار مي‌رود كه نتايج اين كنفرانس علمي بتواند در اجلاس آتي در تكوين ايده همراهي و همسويي كشورهاي مستقل جهان براي نيل به سوي همگرايي و صلح پايدار در سراسر جهان مفيد واقع شود كه اين مساله ايده‌ مناسبي براي تقويت تعامل اجزاي تاثيرگذار در مناسبات و معادلات جهاني است.

سعيدلو گفت: با توجه به اين‌كه تحولات بين‌المللي با سرعت در حال پيشروي است، اين جنبش با قرار گرفتن در كانون اين تحولات مي‌تواند نقش برجسته‌اي را داشته باشد. اكنون كه نظام اقتصادي و سرمايه‌داري به بن‌بست رسيده و دامنه بحران مالي روز به روز رو به گسترش است، لازم است ساختار اين جنبش با نگاه علمي تغيير يابد تا بتواند در عرصه‌هاي پيش‌ رو گام‌هاي عملي‌تري بردارد و

همچنين در تحولات منطقه‌اي موضع‌گيري لازم را داشته و در برابر زياده‌خواهي برخي كشورها مقابله كند.

وي افزود: همچنين اين جنبش بايد متعهدانه به منشور خود بازگردد و اهدافي چون مبارزه با نژادپرستي را مورد هدف قرار دهد و به دنبال سازوكارهايي باشد كه بتواند حق اعضاي خود را به دست آورد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha