• پنجشنبه / ۱ تیر ۱۳۹۱ / ۰۷:۴۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91040100005
  • خبرنگار : 71439

/بيست و نهمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم/

يك مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با ايسنا: مسابقات قرآن، رزمايشي در مقابل مخالفان قرآن است

يك مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با ايسنا: مسابقات قرآن، رزمايشي در مقابل مخالفان قرآن است

يك مدرس حوزه و دانشگاه با بيان اين‌كه «قرآن نور خدا و حقيقتي انكارناپذير است» گفت: قرآن محور وحدتي براي تمامي مسلمانان اعم از شيعه و سني است.

يك مدرس حوزه و دانشگاه با بيان اين‌كه «قرآن نور خدا و حقيقتي انكارناپذير است» گفت: قرآن محور وحدتي براي تمامي مسلمانان اعم از شيعه و سني است.

حجت‌الاسلام محمدابراهيم سراج در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن كريم اظهار كرد: هدف نزول قرآن هدايت بشر است به اين دليل بايد از برنامه‌هاي مختلف براي معرفي كتاب خداوند به مردم استفاده كرد و جاذبه‌هايي از آن را به كار برد تا افراد توجهي بيش از پيش به اين كتاب آسماني داشته باشند.

وي با بيان اين‌كه «برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن آثار فردي و اجتماعي فراواني دارد» تصريح كرد: قرآن مي‌تواند افراد را نسبت به تامل و توجه به آن تشويق كند و افرادي كه نسبت به آن بي‌توجه هستند با جاذبه‌ اين محافل، در آن‌ها ايجاد علاقه‌مندي كنند.

اين مدرس دانشگاه درباره آثار سياسي و اجتماعي برگزاري محافل قرآني،‌ گفت: بين‌المللي بودن اين مسابقات تاثير زيادي در اتحاد ميان اسلام خواهد گذاشت و مسلمانان از گروه‌هاي مختلف براي چنين برنامه‌هايي جمع شده و به تكريم قرآن مي‌پردازند بنابراين قرآن يك محور وحدت براي همه مسلمانان است.

سراج ادامه داد: به وسيله چنين جلساتي مي‌توان شناخت قرآن كريم را به خارج از مرزهاي جهان اسلام انتقال داد و به دشمنان هشدار داد كه با وجود تمام تلاش‌هايشان براي كم فروغي قرآن، روز به روز به علاقه‌مندان و پيروان اين كتاب آسماني افزوده مي‌شود.

اين مدرس حوزه و دانشگاه همچنين يادآور شد: قرآن نور خدا و حقيقتي انكارناپذير است كه همه بايد بدانند نبايد با آن مبارزه كرد بلكه بايد مطيع شد چرا كه علاوه بر ايجاد اتحاد و انسجام ميان مسلمانان، برگزاري اين محافل يك رزمايش در مقابل مخالفان قرآن است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha