• چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91033118143

تجليل از بانوان فعال در عرصه قرآن

سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه: بانوان ايراني به بركت قرآن در تمام عرصه‌ها حضور دارند

سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه: بانوان ايراني به بركت قرآن در تمام عرصه‌ها حضور دارند

سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: امروز بانوان عالم و فرهيخته ما به بركت قرآن كريم با عزت، پاك‌دامني و عفت زندگي مي‌كنند و در تمام مسائل حضور فعال دارند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: امروز بانوان عالم و فرهيخته ما به بركت قرآن كريم با عزت، پاك‌دامني و عفت زندگي مي‌كنند و در تمام مسائل حضور فعال دارند.

به گزارش خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين علي محمدي صبح چهارشنبه در سومين همايش تجليل از بانوان فعال در عرصه قرآني در سالن‌ همايش‌هاي برج ميلاد با اشاره به اين‌كه «امروز به بركت نظام اسلامي، بانوان عالم و فرهيخته ما با عفت و پاك‌دامني در تمام مسائل حضور فعال دارند» تصريح كرد: بانوان فرهيخته ما امروز با عزت زندگي مي‌كنند آن هم نه با فكر تحجر، بلكه در تمام صحنه‌ها حضور همراه با عزت، عفت و حجاب دارند.

وي با اشاره به اين‌كه «ايران اسلامي به عنوان ام‌القرآي جهان اسلام مطرح شده اما برخي آن را باور ندارند در حالي كه امر واقعي و حقيقي است» گفت: جمهوري اسلامي ايران در اين جهت بر مبناي قرآن در سخن و عمل محور مسلمانان عالم و بلكه تمام آزادي‌خواهان قرار گرفته است.

نماينده ولي فقيه در سازمان اوقاف و امور خيريه خاطرنشان كرد: فطرت بشر را خداوند بر مبناي كرامت، شرف و عزت خلق كرده و بر اين اساس قرآن كتاب ايمان، عزت و شرف است و خداوند اجازه نداده انسان مورد تحقير قرار گيرد و دچار ذلت و خواري شود.

محمدي با اشاره به اين‌كه «خداوند به ما ياد داده كه با شرف، عزت و كرامت زندگي كنيم» گفت: بر اين اساس انسان‌ها بر ساير موجودات برتري و فضيلت داده شده‌اند.

وي خاطرنشان كرد: قرآن طرفدار محرومان و مستعضفان است و خداوند زندگي با آن‌ها را افتخار مي‌داند و آن را به پيامبر (ص) توصيه مي‌كند و اين منطق است.

نماينده ولي فقيه در سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اين‌كه «قرآن مي‌خواهد ابهت و عظمت پوشالين مستكبران و زورگويان را بشكند» تصريح كرد: قرآن براي شكستن ابهت آنها به ما راهنمايي كرده است و خداوند هرگز اجازه نداده كفر بر مومنين حكومت كند.

محمدي تصريح كرد: اگر مسلمانان به همين آيه عمل مي‌كردند و توجه داشتند براي عزت و عظمت آنان كافي بود، البته تنها نظامي كه به اين آيات عمل كرد و جامه عمل پوشاند،‌ نظام جمهوري اسلامي است.

وي يادآور شد: برخي كشورها ادعاي ام‌القرآ بودن را دارند، اما نوكر مستكبرين و آمريكا و اسرائيل هستند و هيچگونه اختياري از خود ندارند اما نظام جمهوري اسلامي به بركت خون شهدا، امام (ره) ‌و مقام معظم رهبري امروز با عزت و سرافرازي زندگي مي‌كند.

نماينده ولي فقيه در سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اين‌كه «كجاي دنيا سراغ داريد كه رهبرش با صراحت بگويد هر دولت و ملتي كه عليه اسرائيل باشد ما از او پشتيباني مي‌كنيم» تصريح كرد: حقيقتا جمهوري اسلامي ايران ام‌القرآي جهان اسلام است زيرا به قرآن عمل كرده است و اين يك حقيقت انكارناپذير است.

محمدي در ادامه با اشاره به اين‌كه «حركت بيداري اسلامي به بركت قرآن،‌ انقلاب اسلامي،‌ امام (ره)، شهدا و رهبري حكيمانه مقام معظم رهبري شكل گرفته است» گفت: يقينا اين حركت‌ها براي تمام آزادي‌خواهان جهان الگو شده و خواهد شد و دشمنان اگر مي‌دانستند اين فرهنگ انقلاب در ايران باقي خواهد ماند كاري با ما نداشتند اما امروز شاهد صادر شدن فرهنگ انقلاب در دنيا هستيم.

وي تصريح كرد: هر چه به قرآن خدمت و عمل كنيم، خداوند عزت، شرف، سربلندي، پيروزي و سرافرازي به ما مي‌دهد و ما از بانوان تشكر مي‌كنيم كه با احساس مسووليت و توان در خدمت قرآن هستند.

نماينده ولي فقيه در سازمان اوقاف و امور خيريه همچنين با اشاره به اين‌كه «متاسفانه انديشمندان مسائل سياسي در تجزيه و تحليل قدرت، اسلام و قرآن را مبناي قدرت به حساب نمي‌آورند» گفت: اين موضوع با انقلاب اسلامي در ايران در عمل تحقق پيدا كرده است.

محمدي در پايان يادآور شد: 33 سال از عمر جمهوري اسلامي ايران مي‌گذرد كه به لطف الهي دشمن نتوانسته به اهدافي كه از جنگ با ايران دنبال مي‌كرد دست پيدا كند و اين به بركت اسلام، قرآن و اهل بيت (ع) است و در قرون اخير در تاريخ ايران بي‌سابقه است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha