• سه‌شنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 91030906147
  • خبرنگار : 71434

عنان با اسد ديدار كرد

عنان با اسد ديدار كرد

رئيس جمهوري سوريه امروز (سه‌شنبه) با فرستاده مشترك سازمان ملل و اتحاديه عرب ديدار كرد.

رئيس جمهوري سوريه امروز (سه‌شنبه) با فرستاده مشترك سازمان ملل و اتحاديه عرب ديدار كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از روزنامه مصري اليوم السابع، بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه صبح امروز با كوفي عنان، فرستاده مشترك سازمان ملل و اتحاديه عرب ديدار كرد.

اين در حالي است كه كوفي عنان پيشتر طي اظهاراتي اعلام كرده بود كه قصد دارد در ديدار خود با بشار اسد در خصوص طرح خود و بندهاي شش گانه اين طرح كه به گفته وي به اجرا درنيامده است بحث و گفت‌وگو كند.

فرستاده ويژه سازمان ملل روز دوشنبه نيز به محض ورود خود به دمشق با وليد المعلم، وزير امور خارجه سوريه ديدار و با وي در خصوص اجراي بندهاي شش گانه طرح پيشنهادي خود كه هدف از آن پايان دادن به خشونت‌ها در سوريه و برقراري امنيت و ثبات در اين كشور است، گفت‌وگو كرد.

كوفي عنان همچنين از مقامات سوري خواست كه براي تاكيد بر جديت خود در حل مسالمت آميز بحران موجود در اين كشور اقدامات شجاعانه اتخاذ كنند.

وي همچنين از همه گروه‌هاي ذيربط خواست تا براي فراهم كردن زمينه مناسب جهت حل بحران موجود كمك كنند.

طرح پيشنهادي كوفي عنان كه توسط دولت دمشق تاييد شد شامل اعزام شماري از ناظران بين‌المللي به اين كشور جهت اعلام آتش‌بس، خروج همه تانك‌ها از خيابان‌ها، اعطاي مجوز به سازمان‌هاي حقوق بشر و كميته بين‌الملل صليب سرخ براي كمك رساني به نيازمندان، آزادي بازداشت شدگان و آغاز گفت‌وگوهاي سياسي با مشاركت همه گروه‌هاي سوري است.

اين دومين باري است كه كوفي عنان از زمان تعيين خود به عنوان نماينده مشترك سازمان ملل و اتحاديه عرب در سوريه به اين كشور سفر كرده است.

بنابه گزارش منابع آگاه، اين سفر كوفي عنان پس از آن بود كه شوراي امنيت كشتار منطقه حوله را به شدت محكوم كرد.

در اين ديدار وليد المعلم، بثينه شعبان مشاور مطبوعاتي بشار اسد و رابرت مود، رئيس هيات ناظران بين‌المللي در سوريه حضور داشتند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha