• سه‌شنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 91030905648
  • خبرنگار : 71434

درخواست لبنان از اتحاديه عرب براي پايان دادن به بحران ربوده شدگان لبناني در سوريه

وزير امور خارجه لبنان از دبيركل اتحاديه عرب خواست براي پايان دادن به بحران ربوده شدگان لبناني وارد عمل شود.

وزير امور خارجه لبنان از دبيركل اتحاديه عرب خواست براي پايان دادن به بحران ربوده شدگان لبناني وارد عمل شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نوشته روزنامه اماراتي الخليج، عدنان منصور،‌ وزير امور خارجه لبنان در تماسي تلفني با نبيل العربي، دبيركل اتحاديه عرب از وي خواست تا هرچه سريعتر به منظور پايان دادن به بحران مربوط به ربوده شدگان لبناني توسط گروه‌هاي مخالف وارد عمل شوند.

منصور در اين تماس تلفني ضمن بيان اينكه حال ربوده شدگان خوب است، اعلام كرد: در حال حاضر براي آزادي ربوده شدگان هيچ مشكلي وجود ندارد. اين در حالي است كه مذاكرات با ربايندگان هنوز به نتيجه رضايت بخشي دست نيافته است.

وزير امور خارجه لبنان در ادامه عنوان داشت: موانع و مشكلاتي كه در حال حاضر در روند آزادي ربوده شدگان وجود دارد با تركيه است اما ما نسبت به دستيابي به نتيجه رضايت بخش و مثبت خوش بين هستيم.

وي ضمن محكوم كردن اين اقدام، اخبار منتشر شده مبني بر اعدام ربوده شدگان لبناني را به شدت تكذيب كرد.

منصور گفت: رسانه‌ها و مطبوعات بايد بر چنين شايعاتي صحه نگذاشته و در انتشار اخبار مربوط به اين مساله دقت كامل را به خرج دهند.

در بيانيه‌ اتحاديه عرب نيز آمده است كه العربي همچنان به تلاش‌ها و رايزني‌هايش براي حفظ امنيت جمعي از ربوده شدگان و آزادي هرچه سريعتر آنها ادامه مي‌‌دهد.

بنا بر اين بيانيه تاكنون تماس‌هايي با گروه‌هاي مختلف ذي‌ربط از جمله شوراي ملي سوريه گرفته و اعلام شده است كه حال ربوده شدگان خوب است و تلاش‌ها همچنان براي آزادي آنها ادامه دارد.

در اين بيانيه تاكيد شده است كه دبيركل اتحاديه عرب از همه گروه‌هاي ذي‌ربط مخالف در سوريه خواسته است كه براي آزادي هرچه سريعتر شهروندان بي گناه لبناني تلاش كند.

اين بيانيه به نقل از العربي اعلام كرده است: استفاده از شهروندان لبناني به عنوان وسيله‌اي براي اعمال قدرت و بيان خواسته خود به هيچ وجه قابل قبول نيست.

العربي همچنين نسبت به پيامدهاي منفي اين مساله هشدار داد و از ربايندگان خواست كه هر چه سريعتر ربوده شدگان را آزاد كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha