• سه‌شنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 91030905957
  • خبرنگار : 71434

دبيركل اتحاديه عرب: عدم پيوستن اسرائيل به ان.پي.تي خطري بزرگ بر منطقه است

دبيركل اتحاديه عرب: عدم پيوستن اسرائيل به ان.پي.تي خطري بزرگ بر منطقه است

دبيركل اتحاديه عرب ضمن هشدار نسبت به خطر انحصار سلاح هسته‌اي خاورميانه به رژيم صهيونيستي، سياست‌هاي دوگانه و سياست گزينشي در اجراي معاهده ان.پي.تي را مخالف با اهداف اين معاهده دانست.

دبيركل اتحاديه عرب ضمن هشدار نسبت به خطر انحصار سلاح هسته‌اي خاورميانه به رژيم صهيونيستي، سياست‌هاي دوگانه و سياست گزينشي در اجراي معاهده ان.پي.تي را مخالف با اهداف اين معاهده دانست.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نوشته روزنامه المدينة -چاپ عربستان- نبيل العربي، دبيركل اتحاديه عرب در مراسم اختتاميه نشستي در خصوص مساله سلاح اتمي در خاورميانه نسبت به دستيابي و سلطه رژيم صهيونيستي بر سلاح هسته‌اي در منطقه به شدت هشدار داد.

وي گفت: عدم پيوستن اسرائيل به معاهده منع گسترش سلاح هسته‌اي (ان. پي. تي) و مخالفت مسئولان اسرائيلي با امضاي هر توافقنامه‌اي كه مربوط به اين معاهده است، در حقيقت ضربه‌اي كوبنده و خطري بزرگ براي امنيت منطقه است و دستيابي اسرائيل به سلاح هسته‌اي در خاورميانه نيز به مثابه خطر و تهديدي براي امنيت داخلي و منطقه‌اي است.

نبيل العربي ادامه داد: امضاي تمديد بي‌پايان معاهده ان پي تي از سوي مسئولان كشورهاي عربي دست كشورهاي عربي را بسته و باعث شده خلل در توازن قوا در منطقه شده است. دبيركل اتحاديه عرب، همچنين به سياست‌هاي دوگانه و گزينشي برخي كشورها در اجراي معاهده ان.پي.تي در خاورميانه اشاره و آن را مخالف با اهداف اصلي اين معاهده و اجراي آن در سطح جهان دانست.

از سوي ديگر، نبيل العربي با اشاره به مساله بحران موجود در سوريه ضمن هشدار نسبت به پيامدهاي اين بحران در وضعيت امنيت و ثبات منطقه، از مسئولان شوراي امنيت خواست تا به وظايف خود در قبال اين مساله عمل و براي توقف هر چه سريعتر بحران در سوريه تلاش كنند.

العربي همچنين از مسئولان شوراي امنيت خواست تا به موجب منشور سازمان ملل اقدامات فوري را براي ارائه حمايت لازم از غيرنظاميان سوريه و بازخواست مسئولان جنايات ضد بشري در اين كشور اتخاذ كنند.

دبيركل اتحاديه عرب در ادامه با اشاره به تماس‌ها و رايزني‌هاي خود با مسئولان ذيربط از جمله بان كي‌مون، دبيركل سازمان ملل و كوفي عنان، فرستاده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب به سوريه جهت بررسي اوضاع اين كشور اشاره و از وزيران امور خارجه كشورهاي عضو شوراي امنيت خواست تا براي پايان دادن به خشونت موجود در سوريه و اتخاذ تدابير لازم جهت حمايت از مردم سوريه، افزايش تعداد ناظران و اعطاي اختيارات لازم به آنها تلاش كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha