• پنجشنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۱ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91013111523
  • خبرنگار : 71442

/جذابيت، حلقه گمشده برنامه‌هاي گفت‌و‌گو محور سيما/

تهيه‌كننده «طلوع»: از راديويي شدن گفت‌و‌گوهاي تلويزيوني جلوگيري كنيم

تهيه‌كننده «طلوع»: از راديويي شدن گفت‌و‌گوهاي تلويزيوني جلوگيري كنيم

علي خسروي ـ تهيه‌كننده برنامه «طلوع» ـ علت جذاب نبودن اغلب برنامه‌هاي گفت‌و‌گو محور سيما را خارج شدن اين برنامه‌ها از ريتم تلويزيون دانست و خاطرنشان كرد: در برخي برنامه‌ها فقط شنيدن صداي برنامه مخاطب را متوجه اين مي‌كند كه چه اتفاقي در برنامه مي‌افتد؛ در صورتي كه ما بايد به سمتي برويم كه از راديويي شدن برنامه‌هاي گفت‌و‌گو محور تلويزيون جلوگيري كنيم.

علي خسروي ـ تهيه‌كننده برنامه «طلوع» ـ علت جذاب نبودن اغلب برنامه‌هاي گفت‌و‌گو محور سيما را خارج شدن اين برنامه‌ها از ريتم تلويزيون دانست و خاطرنشان كرد: در برخي برنامه‌ها فقط شنيدن صداي برنامه مخاطب را متوجه اين مي‌كند كه چه اتفاقي در برنامه مي‌افتد؛ در صورتي كه ما بايد به سمتي برويم كه از راديويي شدن برنامه‌هاي گفت‌و‌گو محور تلويزيون جلوگيري كنيم.

اين تهيه‌كننده در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، ابتدا درباره المان‌هايي كه براي ساخت يك برنامه‌ي گفت‌و‌گو محور جذاب تلويزيوني نياز است، توضيح داد: در يك برنامه نور، تصوير و دكور شاخصه‌هايي هستند كه براي مخاطب جذابيت بصري ايجاد مي‌كند. به دنبال آن موضوعي كه براي برنامه انتخاب مي‌شود،‌ فكري كه پشت آن مي‌آيد و هدايت مي‌شود و همچنين انتخاب مهمان و نحوه‌ي اجراي يك مجري از عوامل تاثيرگذار يك برنامه براي مخاطب هستند. يك برنامه‌ساز بايد نهايت استفاده از اين المان‌ها را داشته باشد تا زماني كه مخاطب شبكه‌ها را مي‌چرخد، جذابيت‌هاي بصري او را جذب و در قدم دوم بتواند به مدت دو دقيقه بيننده را پاي تلويزيون نگه دارد.

وي با بيان اينكه الزاما هر برنامه‌اي كه با عنواان گفت‌و‌گو محور كليد مي‌خورد ناموفق نيست، خاطرنشان كرد: اگر اينگونه باشد يعني اينكه از قبل داوري شده است كه آن برنامه چون گفت‌و‌گو محور است ناموفق است. در صورتي كه مهم اين است كه ما در يك برنامه‌ي گفت‌و‌گو محور اگر گفت‌و‌گو را گزيده انجام دهيم و بتوانيم آن را به صورت كپسولي به بيننده القا كنيم، مي‌توانيم به آن مطالبي كه به دنبالش هستيم و هدفمان در گفت‌و‌گو است، برسيم. برنامه گفت‌و‌گو محوري كه هدفي پشت آن نباشد و درست هدايت نشود، ناموفق خواهد بود.

خسروي يكي از راه‌هاي جذب مخاطب را انتخاب نوع موضوع دانست و خاطرنشان كرد: يك سري موضوعات، استراتژيك و مربوط به مسايل روز هستند، اما يك سري موضوعات هم هستند كه مردم به دنبال آن و تشنه شنيدن آن هستند به هر حال مردم نيازمند انتخاب موضوعاتي هستند كه بر آگاهي آن‌ها افزوده شود و موضوع در ارتباط با دغدغه‌هاي روزمره‌شان باشد به شرطي كه در برنامه از ايجاد فضاي متشنج و القاي پيام‌هاي منفي دوري كنيم و بيشتر برنامه گفت‌و‌گو محور مثبت‌انديشي ايجاد كنيم.

اين تهيه‌كننده در ارتباط با ويژگي‌هاي برنامه صبحگاهي «طلوع» اظهار كرد: برنامه «طلوع» با توجه به رسالتي كه شبكه چهار دارد و طيف مخاطباني كه براي اين شبكه در نظر گرفته شده است ـ شبكه فرهيختگان ـ مي‌طلبد متفاوت باشد، فكر مي‌كنم اين برنامه جايگاه خود را بين مخاطبان پيدا كرده است.

به گزارش ايسنا، «طلوع» يك برنامه صبحگاهي است كه از شبكه چهار به روي آنتن مي‌رود و موضوعات آن حول مسائل علمي مي‌چرخد. برنامه «طلوع» هر روز از ساعت 7 الي 9 صبح به روي آنتن مي‌رود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha