• شنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 90120600525

40 مجري جديد جذب تلويزيون مي‌شوند

معاون سيما از مجريان سيما و دست‌اندرکاران برنامه هاي تلويزيوني خواست با صداي بلند مردم را به حضور حداکثري در انتخابات دعوت کنند و خود نيز در اين عرصه حضور جدي داشته باشند.

معاون سيما از مجريان سيما و دست‌اندرکاران برنامه هاي تلويزيوني خواست با صداي بلند مردم را به حضور حداکثري در انتخابات دعوت کنند و خود نيز در اين عرصه حضور جدي داشته باشند.

به گزارش سرويس تلويزيون ايسنا، دکتر علي دارابي در دومين نشست مجريان سيما که در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار شد، افزود: اگر به استقلال و آباداني کشور، اعتلاي اسلام و انقلاب، پاسداري خون شهدا، به سرزمين مان و پيشرفت آن و فرداي بهتر مي‌انديشيم بايد حضور گسترده در انتخابات داشته باشيم.

معاون سيما انتخابات و راهپيمايي را از نمادهاي مشارکت مردم در هر جامعه‌اي توصيف کرد و با اشاره به توطئه‌هاي دشمنان نظام و مردم براي کاهش مشارکت مردم گفت: مردم ايران اسلامي در حوزه‌هاي راي گيري و فرزندان مردم در سيما، در انعکاس اين حضور پرشور، حماسه‌اي ديگر خلق مي کنند.

دکتر دارابي در بخش ديگري از سخنان خود اسلام و تشيع را سند هويت و افتخار ايران اسلامي توصيف کرد و افزود: امروز بيگانگاني که عليه مردم مسلمان ايران و مرزهاي عقيدتي و جغرافيايي آنها، توطئه مي‌کنند منفور جهان شده‌اند و بيداري اسلامي به عنوان پرتويي از دم مسيحايي امام و پيام ملت بزرگ ايران اسلامي جلوه مي‌کند.

معاون سيما در ادامه ضمن ابراز خرسندي از برگزاري دومين نشست مجريان سيما، دستاوردهاي خوب آن را برشمرد و از جذب 40 مجري جديد در معاونت سيما در آينده نزديک خبر داد.

دکتر دارابي با قدرداني از تلاش شايسته مجريان سيما در برنامه‌هاي مختلف تلويزيون، آنها را يار و همراه رسانه توصيف و بر ضرورت هم‌افزايي، اخوت و دوستي آنها با يکديگر تاکيد کرد.

معاون سيما به نياز مجريان به آموزش هاي تخصصي و مستمر اشاره کرد و گفت: معاونت سيما به طور جدي اين مهم را در سال 91 دنبال مي‌کند.

دکتر دارابي افزود: سطح‌بندي و تخصصي کردن اجرا در حوزه سيما بسيار ضروري است و از اين پس نظام حقوق و دستمزد نيز بر اين اساس تنظيم خواهد شد.

وي با اشاره به افزايش شبکه‌هاي سيما و امکان حضور و فعاليت همه مجريان، از آنان خواست خود را براي رقابتي جدي‌تر با يکديگر آماده کنند.

معاون سيما جذب مجريان جوان و جوان‌گرايي در اجرا را لازم دانست و در عين حال بر ضرورت استفاده بهينه از مجريان پيشکسوت و تجارب آنها تاکيد کرد.

دکتر دارابي با قدرداني از تلاش ها و کارهاي علمي برخي از مجريان و اقدام آنها براي چاپ کتاب و مقاله با موضوع اجرا، از حمايت همه جانبه سيما از پژوهش و کارهاي علمي آنها خبر داد و افزود: همه ما براي بهتر شدن بايد تلاش و کوشش کنيم.

***

دکتر رضا پورحسين، مدير امور مجريان سيما و مدير شبکه مستند نيز در سخناني از برگزاري جشنواره مجريان برتر در سال آينده خبر داد.

وي با اشاره به تشکيل شوراي امور مجريان و تشريح فعاليت آن در امور صنفي، حرفه اي و علمي گفت: از زمان تشکيل اين شورا که با تدبير معاون سيما شکل گرفت، مسائل حرفه‌يي و صنفي مجريان پيگيري و تاکنون 10 جلسه آموزشي براي آنان برگزار شده است.

دکتر پور حسين گفت: بسته هاي پژوهشي مورد نياز مجريان نيز ماهانه براي آنها ارسال شده است و اين روند ادامه دارد.

وي ارائه چندين مقاله علمي و آموزشي به زبان‌هاي فارسي و انگليسي را از ديگر دستاوردهاي تشکيل اين شورا و محصول تلاش مجريان برشمرد و توجه به اين مهم و ديگر فعاليت‌هاي مربوط را براي انجام هرچه بهتر رسالت و ماموريت همکاران مجري موثر دانست.

***

در ادامه اين مراسم نمايندگان مجريان شبکه‌هاي مختلف ديدگاه‌هاي خود را در خصوص ويژگي هاي اجراي خوب بيان کردند.

مجيد قناد از مجريان حوزه کودک و نوجوان، شناخت مخاطب، مطالعه و داشتن اطلاعات لازم، پشتيباني و همراهي کارشناسان و نويسندگان را براي اجراي خوب و موثر ضروري دانشت.

مريم فرضي از مجريان شبکه قرآن و معارف سيما نيز، تسلط بر علوم قرآني و حوزه‌هاي معارف ديني، آشنايي با تکنولوژي روز، آشنا بودن با فضاي مجازي و سايتهاي معارفي و قرآني، گفتار و رفتار شايسته، انتقال درست مفاهيم، به روز بودن و مطالعه و اشراف به موضوعات را از خصوصيات مجريان موفق دانست.

دوري از روزمرگي، شناختن جايگاه مجري و اجرا، داشتن اعتماد به نفس، تواضع و همراهي همه دست اندرکاران برنامه براي اجراي بهتر، از ويژگي هاي اجراي خوب به عقيده مجيد يراق بافان مجري معارفي سيما بود.

اکرم محمدي خواه مجري کودک و نوجوان توجه به اجراي حقيقي، شناخت هرچه بيشتر از اجرا، بکاربردن کلام موثر و شايسته را براي اجراي خوب مورد تاکيد قرار داد.

محمدرضا شهيدي‌فر، مجري برنامه پارک ملت تعريف جامع از مجري و رسانه، اشراف هرچه بيشتر به اجرا را لازم دانست.

سياوش صفاريان‌پور، مجري شبکه چهار سيما بر ضرورت آموزش مجريان و بالا بردن توانمندي پرسشگري آنها تاکيد کرد.

در اين نشست جمع ديگري از مجريان نيز ديدگاه ها و انتظارات خود را بيان و از برگزاري دومين نشست مجريان سيما قدرداني کردند و استمرار آن را خواستار شدند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۲:۲۴

سلام، خدا قوت. من، علی کرمیان، 23 ساله و دانشجوی کارشناسی هستم و تمام آرزویم این است که در رادیو و تلویزیون فعالیت مجریگری و گویندگی داشته باشم. تا به حال چندین کلاس مجریگری، فن بیان، گویندگی و آیین سخنوری رفتم و در کرج اجراهای مختلفی داشتم و از شما سرور ارجمند خواهش می‌کنم کمکم کنید تا در رادیو و تلویزیون فعالیت کنم. متشکرم نمونه‌ای از فعالیتهای من به شرح زیر است: 1- مصاحبه‌ی زنده تلویزیون از شبکه 2 سیما در برنامه جمع ما به عنوان نفر اول المپياد ملی مهارت و تعمیرکار خودرو در تاریخ 4/10/1390