• پنجشنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۰ / ۰۷:۴۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 9009-06714

/روز شمار واقعه كربلا/ ششم محرم؛ تراكم لشكر يزيد در صحراي كربلا

/روز شمار واقعه كربلا/
ششم محرم؛
تراكم لشكر يزيد در صحراي كربلا

در روز ششم محرم در صحراي كربلا جمعي به ياري جبهه حق و جمع بسياري به ياري جبهه باطل شتافتند و در اين ميان كفه ترازو به نفع جبهه‌اي سنگيني مي‌كرد كه امام حسين (ع) براي محو كردن آن قيام كرده بود ... يعني جبهه باطل.

به گزارش خبرنگار دين و معارف اسلامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شرح رخدادهاي ششم محرم الحرام سال 61 ه- ق در صحراي كربلا در ادامه مي‌آيد:

1. ياري‌طلبي حبيب بن مظاهر از بني‌اسد

در شب ششم يا هفتم "حبيب بن مظاهر اسدي" با اذن امام حسين(ع) براي آوردن ياور و كمك، به قبيله بني‌اسد رفت. اسديان پذيرفتند و با تعداد 90 نفر براي ياري امام حسين (ع) حركت كردند، ولي جاسوسان به عمر سعد خبر دادند و او 400 نفر را فرستاد تا مانع آن‌ها شوند. لذا درگيري رخ داد كه در اين ميان جمعي از بني اسد شهيد و زخمي و بقيه ناگزير به فرار شدند و حبيب به خدمت حضرت آمد و جريان را عرض كرد و امام (ع) فرمودند: "لاحول ولا قُوةَ الا بِاللّه‏ِ".

(بازار آهنگران كوفه

از روز ششم محرم بازار آهنگران كوفه محل رفت و آمد و خريد و فروش زيادي بوده است. هر كسي را مي‌ديدي يا شمشير يا نيزه و يا تيري مي‌خريد و يا آن‌ها را نزد آهنگران تيز مي‌كرد و به سم آغشته مي‌كرد؛ براي ريختن خون جگر گوشه رسول خدا(ص) و علي مرتضي و فاطمه زهرا (س) و تمام تيرها مسموم بود و بعضي از آن تيرها يك شعبه و بعضي سه شعبه بودند).

2.تراكم لشكر يزيد در صحراي كربلا

در اين روز لشكر زيادي براي جنگ با حضرت اباعبدالله (ع) جمع شدند.

3. در اين روز عبيداللّه‏ بن زياد نامه‏اي براي عمر بن سعد فرستاد و در آن نوشت كه:

"من از نظر نيروي نظامي اعم از سواره و پياده تو را تجهيز كرده‏ام. توجه داشته باش كه هر روز و هر شب گزارش كار تو را براي من مي‏فرستند".

منابع:

- تقويم شيعه، عبدالحسين نيشابوري، انتشارات دليل ما، 1387

- www.rasekhoon.net

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha