• دوشنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۰ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 9008-10833

خطيب نماز عيد قربان:/1/ براي الگو شدن بايد از امتحانات سخت خداوند سربلند بيرون بياييم

خطيب نماز عيد قربان:/1/
براي الگو شدن بايد از امتحانات سخت خداوند سربلند بيرون بياييم

خطيب نماز عيد قربان گفت: اگر ملتي بخواهد در جايگاهي كه براي ديگران الگو و الهام‌بخش باشد، قرار گيرد بايد از امتحانات سخت خداوند سربلند بيرون بيايد.

به گزارش خبرنگار دين و معارف خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، آيت‌الله سيداحمد خاتمي در خطبه‌هاي نماز عيد قربان با اشاره به بخشي از دعاي قنوت اين نماز گفت: يكي از جملات اين دعا اشاره به اهل تقوا دارد و بايد دانست كه معناي اهل تقوا بودن اين است كه بايد تنها براي ذات مقدس ربوبي حريم نگه داشت و اينكه اصل و اساس خدا است.

وي با بيان اينكه نكته ديگري كه در اين بخش از دعاي قنوت نماز عيد قرار داشت، اشاره به اهل مغفرت است گفت: در اين دعا سمبل خوف و رجاء يعني هم اهل تقوا و هم اهل مغفرت در كنار هم آمده‌اند.

امام جمعه موقت تهران اظهار كرد: در سال گذشته در خطبه‌هاي همين نماز گفتم كه عيد قربان نمادي از بزرگداشت بندگان خالص شده خدا، يعني حضرت ابراهيم و حضرت اسماعيل (عليهم‌السلام) است و امسال نيز مي‌گويم كه خدا در برابر اين ايثارگري بزرگ چه مدالي به اين مرد الهي يعني حضرت ابراهيم (ع) داد.

خاتمي گفت: خداوند متعال در قران كريم خطاب به حضرت ابراهيم(ع) مي‌فرمايد "ما مدال امامت به تو مي‌دهيم " و بايد دانست كه اين امامت تنها رهبري ظاهري نيست هرچند از شئون كلي آن است ولي بايد دانست كه خداوند متعال پس از آنكه مقام نبوت و رسالت را به حضرت ابراهيم (ع) اعطا مي‌كند به وي مقام امامت را مي‌دهد و اين حاصل با سربلندي بيرون آمدن آن حضرت از آزمون‌هايي است كه خداوند متعال طي 30 سال از ايشان گرفته بود و در تمامي آنها حضرت ابراهيم (ع) فاني‌ فالله بود و چيزي جز خدا در ذهنش وجود نداشت.

وي با اشاره به امتحانات بزرگ الهي در مورد حضرت ابراهيم(ع) گفت: كسي كه اين گونه از امتحانات سربلند بيرون مي‌آيد، شايسته امامت است.

امام جمعه موقت تهران اظهار كرد: با استفاده از داستان حضرت ابراهيم(ع) و آزمون‌هايي كه ايشان با سربلندي از آنها بيرون آمده‌اند بايد گفت كه اگر ملتي هم بخواهد كه در اين جايگاه قرار گيرد يعني در جايگاهي كه براي ديگران الگو و الهام‌بخش باشد بايد از امتحانات سخت خداوند سربلند بيرون بيايد.

خاتمي گفت: بحمدالله ما امروز سربلنديم زيرا ملت ما امروز سربلند شده است و بيداري اسلامي حاصل الگو بودن اين ملت است.

وي با بيان اينكه امامت امت‌ها مفت به دست نيامده است، ادامه داد: اين مقام حاصل تقديم 200 هزار شهيد در اين راه است و بايد دانست اين سختي‌ها از امت ما، امتي نمونه ساخته است و اين راه جواب داده و راه آينده ما را نيز همين راه رقم مي‌زند.

امام جمعه موقت تهران گفت: ملتي كه با خدا باشد با ياري وي بر مشكلات فائق خواهد آمد.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha