• چهارشنبه / ۴ آبان ۱۳۹۰ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9008-02487

* ايسنا؛ اخلاق، اميد، آگاهي* مسوول غرفه‌ي روزنامه‌ي آسيا: برخي رسانه‌ها اخلاق را زير پا مي‌گذارند

خوشبختانه اخلاق در مطبوعات ما رعايت مي‌شود اما گاهي ديده مي‌شود دوستاني در اصحاب رسانه در راستاي منافع شخصي و گروه خاصي اخلاق را زير پا مي‌گذارند.

سلطاني‌زاده - مسوول غرفه و مشاور اقتصادي روزنامه آسيا - در هجدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها با بيان اين مطلب به خبرنگار ايسنا گفت: نمايشگاه محل خوبي براي عرضه اطلاعات ميان مطبوعات و مردم است.

او درباره‌ي نقد منصفانه در مطبوعات اظهار كرد: اين موضوع بستگي به تعريف ما دارد؛ اگر بخواهيم اين مفهوم را به‌صورت لغوي و در فرهنگستان جست‌وجو كنيم، معناي آن متفاوت است بنابراين ابتدا بايد نكات مثبت و منفي آن سنجيده شود تا افراد با تمام جوانب نقد آشنا شوند. از سوي ديگر نقد در رسانه مطرح است كه امروز ما شاهد انجام آن در روزنامه‌ها هستيم.

مشاور اقتصادي روزنامه آسيا ادامه داد: با توجه به اين‌كه در كشور با دو روزنامه دولتي و خصوصي مواجه هستيم بايد طرز بيان هر دو گروه را در نظر بگيريم.

سلطاني‌زاده تصريح كرد: ‌ديده مي‌شود برخي روزنامه‌ها مستقيما با برخي احزاب مشخص فعاليت مي‌كنند و نام احزاب برروي روزنامه‌شان درج مي‌شود كه نشان‌دهنده تفكر و خط فكري مشخص آن‌هاست اما همه اين افكار بايد در چارچوب قوانين جمهوري اسلامي باشد چراكه نقد در روزنامه‌ها نيز قالب مشخصي يافته است.

او هم‌چنين درباره اخلاق رسانه‌يي و جايگاه آن در مطبوعات حال حاضر گفت: روزنامه‌نگاري از مشاغلي است كه در تمام دنيا داراي ارزش‌ها و ويژگي‌هاي خاص است و ديده مي‌شود كه هر ساله در تمام دنيا تقديرها و جوايز خاصي به خبرنگاران و اهالي رسانه داده مي‌شود كه باعث انگيزه كاري بيش‌تري براي آن‌هاست.

سلطاني‌زاده درباره تاثير نمايشگاه مطبوعات بر افكار عمومي گفت: خوشبختانه پتانسيل برگزاري نمايشگاه امسال از سال‌هاي قبل بسيار بهتر است، همان طور كه شاهد بوديم سال گذشته ساعت بازديد از نمايشگاه بسيار كم بود و اين از نقاط منفي به شمار مي‌آمد اما امسال با گسترش فضاي بهتر و توجه بيش‌تر از سوي وزير ارشاد به مطبوعات اين امر سهولت پيدا كرده است.

مشاور اقتصادي روزنامه آسيا با اشاره به گفته‌هاي مقام معظم رهبري در سفرهاي اخيرشان گفت:‌ ايشان به درستي به قدرت رسانه و جنگ نرمي كه در برابر جوانان و مطبوعات ما وجود دارد اشاره كردند.

او در بخش ديگري از سخنانش گفت: متاسفانه در كشورمان جايي كه رسانه‌ها در كنار هم فعاليت كنند به غير از نمايشگاه نداريم و بايد انجمن‌هايي براي رسيدگي به مسائل خبرنگاران و مطبوعات تشكيل شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha