• چهارشنبه / ۴ آبان ۱۳۹۰ / ۰۸:۲۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9008-09613.186141

*ايسنا؛ اخلاق، اميد، آگاهي* مدير مسوول روزنامه آفتاب يزد: ذات يك رسانه در نقد نهفته است

اصولا فلسفه و ذات يك رسانه در نقد نهفته است و اگر نقد را از يك خبرنگار و رسانه بگيريم، نه رسانه‌اي وجود خواهد داشت و نه خبرنگاري.

منصور مظفري - مدير مسوول روزنامه آفتاب يزد - در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب و با تاكيد بر اين‌كه روزنامه‌ها بايد اخبار را به‌روز و واقعي منتشر و ارائه كنند اظهار كرد: يك رسانه واقعي و حرفه‌يي درصورتي كه در انتشار خبري حقي ضايع و جوابيه‌اي براي آن‌ خبر ارسال شده باشد، بايد آن جوابيه را كار كند اما برخي رسانه‌ها خود را در حاشيه امن قرار داده و جوابيه‌ها را هم كار نمي‌كنند.

او ادامه داد: نقد سازنده نقدي است كه اگر بخواهيم مسوولي را نقد كنيم، بگوييم كه وظيفه‌اش در اين چارچوب چيست و نقد آن كارشناسانه انجام شود يعني در كنار عملكردهاي منفي، عملكردهاي مثبت را هم عنوان كنيم.

وي با تاكيد بر اين كه جامعه بايد با اميد پيش برود و نبايد اميد را از جامعه گرفت، ابراز كرد: در كنار نقد درست نبايد اميد از جامعه گرفته شود و از طرفي اگر ديد ما برمبناي جناحي و گروهي باشد به هيچ عنوان نمي‌توانيم نقد منصفانه داشته باشيم.

مظفري ادامه داد: بعضا مشاهده شده به محض اين‌كه يك نفر به‌عنوان رقيب تلقي مي‌شود، كل سوابق منفي اين فرد عنوان مي‌شود، در حالي كه نبايد فاش كردن كل سوابق منفي به دليل چند اشتباه انجام شود، زيرا اين روند عقده‌گشايي و تخريب است نه نقد.

وي تاكيد كرد: نبايد در كنار كار حرفه‌يي و نقد، اميد را از جامعه و انگيزه را از مسوولان بگيريم كه اين كار بالاترين خيانت به كشور محسوب مي‌شود.

مظفري با بيان اين كه اخلاق رسانه‌يي در رابطه با نقد در جامعه ما مخدوش شده و اين موضوع بدون دليل نيست، گفت: رسانه‌هاي مستقل ما انگشت‌شمارند و درواقع نشريات ما وابسته به يك ارگان، سازمان، حزب يا گروه هستند و شاهديم كه گروه‌هاي ما هم بعضا برنامه‌اي ندارند و فعاليت‌هايشان به زمان خاص مثل انتخابات متمركز مي‌شود و بعضا سعي مي‌كنند كه طرف مقابل را تخريب كنند و يا رسانه‌هايي داريم كه از بيت‌المال ارتزاق مي‌كنند ولي بيش‌ترين تخريب‌ها را عليه نهادهاي حاكميتي انجام مي‌دهند كه هيچ‌يك از اين‌ها صحيح نيست.

وي هم‌چنين درباره جدايي نمايشگاه از جشنواره مطبوعات و خبرگزاري‌ها گفت: جدايي جشنواره از نمايشگاه بسيار خوب است و اين كار درواقع رقابتي بين رسانه‌ها را ايجاد كرده و تبعاتي بسيار مثبت دارد.

به گفته او با توجه به اين كه جشنواره به صورت فصلي برگزار مي‌شود، در پايان هر فصل مطبوعات و خبرگزاري‌ها مي‌توانند خود را محك زده و ببينند كه چه وضعيتي پيدا كرده‌اند؛ اميدواريم اين موضوع ادامه يابد.

مدير مسوول روزنامه آفتاب يزد گفت: بايد مطبوعات و رسانه‌ها را به خوبي معرفي و با تبليغات مناسب مردم را بيش‌تر با اين حوزه آشنا كرد تا به اين سمت بيايند و بتوانيم مخاطبان جديد را جذب كنيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha