• شنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9005-13488
  • خبرنگار : 71219

عضو كميسيون فرهنگي مجلس: سفر ايرانيان به تركيه و تايلند جنبه‌ تفريحي دارد جاذبه‌هاي منحصربه‌فرد ايران را بايد معرفي كرد

عضو كميسيون فرهنگي مجلس:
سفر ايرانيان به تركيه و تايلند جنبه‌ تفريحي دارد
جاذبه‌هاي منحصربه‌فرد ايران را بايد معرفي كرد

يك عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: بايد زمينه‌ي رفاه، آسايش و تفريح سالم براي گردشگران داخلي و خارجي در تمام شهرهاي كشور فراهم شود.

حجت‌الاسلام حسن ملك‌محمدي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي افزايش ميزان سفر ايرانيان به خارج از كشور، بيان كرد: كشوري مانند مالزي كه تقريبا در طول سال يك فصل دارد، بيشترين درآمد خود را از صنعت گردشگري به‌دست مي‌آورد. اين در حالي است كه در اين كشور، بسياري از ملاك‌هايي كه ما بر آن‌ها تأكيد مي‌كنيم، وجود دارد؛ اما متأسفانه در ايران آن‌قدر وقت مسؤولان صرف جنجال‌ها و مناقشات سياسي مي‌شود‌ كه براي يك مديريت مقتدرانه كه با آن، مديريت ديني را به رخ جهانيان بكشيم، وقت گذاشته نمي‌شود.

او با اشاره به اين‌كه ايراني‌ها ذاتا اهل سفر هستند و در روزهاي تابستان، نوروز و حتا تعطيلات چند روزه، سيل مسافران به سوي شهرهاي مختلف سرازير مي‌شود‌، اظهار كرد:‌ سفر ايرانيان به كشورهايي مانند تركيه و تايلند بيشتر جنبه‌ي تفريحي دارد؛ ولي بايد زمينه‌اي فراهم شود تا سفرهايي كه موجب تضييع پول و وقت مردم مي‌شود، به نحوي مديريت شود تا كار به جايي نرسد كه اين كشورهاي هدف به‌دليل كثرت مراجعان ايراني، مرزهاي خود را ببندند.

وي با بيان اين‌كه در جهان، كشورهاي زيادي وجود دارند كه ديدن آن‌ها به‌لحاظ علمي،‌ فرهنگي، ديني و تاريخي براي مسافران مي‌تواند جذاب باشد، گفت:‌ علاوه بر اين مسائل بايد جاذبه‌هاي منحصربه‌فرد و خوب ايران را به جهان معرفي كنيم. سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري شرايط مبادله‌ي مسافر را براي توسعه‌ي صنعت گردشگري با در نظر گرفتن شاخص‌هاي ديني و ملي در نظر بگيرد و از فرصت‌هاي موجود براي افزايش درآمدهاي كشور و شناساندن ارزش‌هاي اسلامي و ايراني به جهان استفاده كند.

اين نماينده‌ي مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد:‌ اين موضوع يك مديريت مقتدرانه و امكاناتي كه پاسخگوي نيازهاي مسافران باشد، مي‌خواهد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha