• یکشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9005-14734
  • خبرنگار : 71219

تركيه ديرتر از ايران در گردشگري فعال شد ولي حالا ... گفت‌وگو با رييس فراكسيون گردشگري مجلس درباره‌ افزايش سفرهاي خروجي

تركيه ديرتر از ايران در گردشگري فعال شد ولي حالا ...
گفت‌وگو با رييس فراكسيون گردشگري مجلس درباره‌ افزايش سفرهاي خروجي

رييس فراكسيون گردشگري مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: ما مي‌توانيم با تبليغات و فراهم كردن زيرساخت‌ها، در عرصه‌ي گردشگري بيشتر فعاليت كنيم. تركيه كه ديرتر از ايران در اين حوزه فعال شد، اكنون شرايط متفاوتي دارد.

اسدالله عباسي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي افزايش ميزان سفرهاي خروجي از كشور، بيان كرد: تركيه فعاليت خود را در بحث گردشگري ديرتر از ايران آغاز كرد، آن هم در شرايطي كه از ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هايي كه ما داريم، برخوردار نيست. با اين حال، تركيه توانسته است جاذبه‌هايي را از طريق رسانه‌ها و شرايط حمل و نقل فراهم كند، به‌طوري كه اكنون خيل عظيمي از مردم كشورهاي مختلف و حتا از ايران به آنجا مي‌روند. به اين ترتيب، در چنين كشوري، شغل و درآمد ايجاد مي‌شود و براي كشوري مانند ايران، خروج ارز پيش مي‌آيد.

وي در ادامه تصريح كرد: ما در ايران به هموطنان خود نيز جاذبه‌هاي گردشگري را نتوانسته‌ايم معرفي كنيم، زيرا تبليغات كافي و لازم نداريم، در حالي كه موقعيت گردشگري و ميراث فرهنگي ايران بسيار بيشتر از كشورهاي ديگر است.

عباسي با اشاره به اين‌كه جاذبه‌هاي گردشگري ايران مي‌تواند مورد بازديد مردم زيادي از كشورهاي دنيا باشد، گفت: ما يكسري محدوديت‌هاي فرهنگي براي گردشگران خارجي داريم، زيرا كشور ما اسلامي است. با اين حال، مي‌توانيم با تبليغات و فراهم كردن زيرساخت‌هايي كه تقريبا آغاز شده است، گردشگري را طوري تنظيم كنيم كه مردم ايران از مناطق مختلف بتواند ديدن كنند. ما بايد بيشتر از اين در عرصه‌ي گردشگري فعاليت كنيم.

اين نماينده‌ي مجلس شوراي اسلامي درباره‌ي تفاوت قيمت‌هايي كه در تورهاي داخلي و خارجي وجود دارد و در برخي موارد سبب تمايل بيشتر مردم به سفرهاي خارجي مي‌شود، توضيح داد: اين قيمت‌ها نوعي تبليغات است و واقعيت نيست، زيرا در بحث سفرهاي خارجي، بررسي‌هايي را انجام داديم و ديديم كه ميزان هزينه‌ها از رقم موجود بيشتر است.

او درباره‌ي اقداماتي كه مجلس مي‌تواند در اين حوزه انجام دهد، گفت: پيش از اين، در فراكسيون گردشگري آسيب‌شناسي‌هايي را انجام داده بوديم؛ ولي مي‌توان با تعامل و همفكري، راهكارهايي را كه به بخش گردشگري كمك كند، پيدا كرد تا سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با عزمي جدي به اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله و برنامه‌ي پنجم توسعه دست يابد. البته اين كار به حمايت و پشتيباني بانك‌ها از كساني كه سرمايه‌گذاري مي‌كنند نيز نياز دارد.

عباسي با تأكيد بر اين‌كه نمايندگان مجلس از انجام هر كاري در راستاي حمايت و پشتيباني از بخش‌هاي گردشگري و ميراث فرهنگي و ايجاد اشتغال در اين حوزه كوتاهي نخواهند كرد، افزود: اكنون بسياري از افرادي كه در حوزه‌ي گردشگري سرمايه‌گذاري كرده‌اند، با فشارهايي در بخش نحوه‌ي بازپرداخت وام‌ها و سودهاي كلان روبه‌رو هستند و اين مسأله براي سرمايه‌گذاران و هتل‌داران به‌صرفه نيست. اين امر سبب مي‌شود، افرادي كه به سرمايه‌گذاري تمايل دارند، نگران شوند و ديگر اقدام به اين كار نكنند. بايد نحوه‌ و ميزان بازپرداخت‌ها به گونه‌اي باشد كه سرمايه‌گذاران تشويق شوند و فضا طوري فراهم باشد كه در نهايت با افزايش سفر از سوي مردم مواجه باشيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha