• سه‌شنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ / ۰۸:۲۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9005-11518
  • خبرنگار : 71219

ديدگاه يك نماينده‌ مجلس درباره‌ افزايش سفر ايرانيان به تركيه: تركيه خطوط قرمز كشور ما را ندارد زيرساخت‌هاي گردشگري را بايد در همه كشور فراهم كنيم

ديدگاه يك نماينده‌ مجلس درباره‌ افزايش سفر ايرانيان به تركيه:
تركيه خطوط قرمز كشور ما را ندارد
زيرساخت‌هاي گردشگري را بايد در همه كشور فراهم كنيم

يك عضو هيأت رييسه‌ي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با اظهار نگراني نسبت به تعداد كم گردشگران ورودي به كشور، گفت: بايد بخش خصوصي را تقويت كنيم تا آزادي عمل بيشتري در اين حوزه داشته باشد.

بهروز جعفري در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي افزايش سفر ايرانيان به كشورهايي مانند تركيه و افزايش خروج ارز از كشور، بيان كرد: تركيه خطوط قرمزي را كه ما در كشور داريم، ندارد، زيرا به نوعي يك كشور لاييك است و گرچه احزاب اسلام‌گرا دولت را در اختيار دارند، ولي قانون اساسي آن‌ها لاييك است. به اين ترتيب، ممكن است هر كسي با هر عقيده‌اي به اين كشور و بخش‌هاي مختلف آن مانند آنتاليا يا استانبول سفر كند. در واقع، آزادي عمل بيش از حدي كه در آنجا براي گردشگر وجود دارد، عاملي مهم است كه ما در ايران نمي‌توانيم داشته باشيم.

او ادامه داد:‌ بر اين اساس، نه از خارج از كشور مي‌توانيم گردشگر جذب كنيم و نه تورهاي داخلي خود را با چنين شرايطي مي‌توانيم برگزار كنيم. به همين دليل، راه‌هاي جايگزين بايد انتخاب شوند.

وي در اين‌باره گفت:‌ اگر زيرساخت‌هاي گردشگري را در همه جاي كشور و در همه‌ي مناطق نمونه‌ي گردشگري فراهم كنيم و به بخش‌ خصوصي تسهيلات ارزان‌قيمت دهيم تا آن‌ها زيرساخت‌ها را فراهم كنند‌، اين موضوع به نحوي در گردشگري داخلي جبران مي‌شود.

جعفري در ادامه اظهار كرد: ما نگران خروج گردشگران نيستيم، بلكه نگران ميزان ورود گردشگر هستيم، زيرا اين ميزان در هيچ‌كدام از بخش‌هاي گردشگري مذهبي و گردشگري سياحتي پاياپاي نيست. حال يا بايد بخش خصوصي را تقويت كرد تا آزادي عمل بيشتري داشته باشند يا اين‌كه برخي شركت‌ها را از حالت انحصاري خارج كنيم تا مقداري تبادل گردشگر با ايران انجام شود.

او افزود:‌ بايد يك مركز سامان‌دهي آمار وجود داشته باشد تا بتوان براساس آن برنامه‌ريزي كرد، زيرا اگر سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري آمار بالايي از تعداد گردشگر مي‌دهد، نمي‌دانيم درست است يا خير. بنابراين بايد يك مركزي باشد تا بتوان ارزيابي لازم را براي آسيب‌شناسي انجام داد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha