• دوشنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۰ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9001-10907

/آرزو براي دهه‌ي 90 راديو/ سردبير «جمعه ايراني»: كم شدن آمار مخاطبان راديو زنگ خطر را به صدا درمي‌آورد

/آرزو براي دهه‌ي 90 راديو/
سردبير «جمعه ايراني»: 
كم شدن آمار مخاطبان راديو زنگ خطر را به صدا درمي‌آورد

سردبير برنامه‌ «جمعه ايراني» گفت: براي اينكه راديو بتواند به سهم خود، 70 ميليون ايراني را به هم پيوند دهد بايد بازتعريف شود.

سعيد توكل در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: فضا و چهارچوبي كه راديو در سال‌هاي دهه‌ي 60 داشت بايد در ذهن مديران و برنامه‌سازان ما تغيير كند و ساختار جديدي به وجود آيد.

وي ادامه داد: رسانه‌هاي تصويري و شنيداري بيگانگان به راحتي در كشور ما قابل دريافت هستند و ما هيچ ابزاري نداريم كه با اين تهاجمات مقابله كنيم، جز اينكه بتوانيم از طريق رسانه‌هاي ملي خودمان مخاطبانمان را از اين آفات دور كنيم؛ راديو بايد بازتعريف شود تا بتوانيم هرچه بيشتر مخاطبانمان را به سمت فضاي سالم موجود كه مي‌تواند براي خانواده‌ها وجود داشته باشد ببريم.

اين تهيه‌كننده‌ي راديو خاطرنشان كرد: در برنامه‌هاي راديويي مشابه‌سازي وجود دارد و برنامه‌ها رنگ و بوي نوگرايي و تازه بودن ندارند؛ با اينكه در برنامه‌هاي راديو فضاي مشابهي وجود دارد اما راديو بدون شنونده باقي نمي‌ماند.

وي افزود: تحليل رفتن و كم شدن آمار مخاطبان راديو زنگ خطر را به صدا در مي‌آورد.

توكل به خبرنگار ايسنا گفت: انتخاب مديراني كه دغدغه‌شان جذب مخاطب است موضوع مهمي است و اگر راديو به اين سمت پيش برود مي‌توان اميد داشت كه بتوانيم بهتر از گذشته برنامه‌سازي كنيم.

سردبير «جمعه ايراني» بيان كرد: ما به عنوان يكي از پرمخاطب‌ترين برنامه‌هاي راديويي حداقل مي‌توانيم ادعا كنيم كه مخاطبان خود را بشناسيم و نيازهايشان را درك ‌كنيم. ما به تقويت روحي نياز داريم كه بتوانيم بهتر فعاليت كنيم و نيروهاي جوان‌تر را جذب كنيم.

وي در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا مبني بر اينكه راديو را در دهه‌ي 80 چگونه ارزيابي مي‌كند؟ اظهار كرد:‌ دهه‌ي 80 را بايد به چند برهه تقسيم كرد. مخاطب‌گرايي و راه‌اندازي راديو سلامت، تجارت، ورزش و جوان و ... از مهمترين اتفاقات دهه‌ي 80 بود و مي‌توان اميدوار بود كه حركت و آغاز خوبي باشد؛ اما در اواخر دهه‌ي 80 دچار وقفه شد و اين امر به دليل تغييرات سطح مديريتي بود كه اين سطح به سياست‌هاي سازمان برمي‌گردد.

سعيد توكل درباره‌ي برنامه «جمعه ايراني» نيز عنوان كرد: حدود 25 سال است كه در اين برنامه فعاليت مي‌كنم اما هميشه با فراز و فرودهايي همراه بوده است.

وي ادامه داد: اوج گرفتن اين برنامه در آن سال‌ها به دليل حمايت مستقيم مديران رسانه است و اگر اين همراهي‌ها و مساعدت‌ها كمرنگ شود، در ساخت ادامه‌ي برنامه دلسردي ايجاد مي‌شود.

توكل خاطرنشان كرد: شرايط فعلي راديو مانند گذشته نيست و ما اكنون در وضعيت مساعدي نيستيم؛ شرايط قبلي راديو بهتر بود چون مديران راديو به شاد بودن مردم و وجود برنامه‌هاي طنز و انتقادي در راديو علاقه داشتند به همين دليل سعي مي‌كردند مشكلات را حل كنند.

اين سردبير راديو افزود:‌ كماكان به ساخت اين برنامه مشغول هستيم در حالي كه بيشتر بر سر بقاء يا عدم بقاي يك برنامه بحث مي‌شود تا اينكه كم و كاستي‌ها و ضعف‌هاي يك برنامه توسط مديران رسانه بررسي و براي بهبود آن با سازندگان همكاري شود.

سعيد توكل در پايان گفت: ‌اميدوارم روحيه و نشاطي كه در مردم وجود دارد، در مسؤولان زير حلول كند و آنها بيش از پيش به خواسته‌هاي مردم اهميت دهند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha