مهران دوستي معتقد است: راديو بايد برنامههاي كيفي خود را بيشتر كند و برنامهاي كه ميخواهد اجرا كند بهروز و مورد علاقهي جوانان باشد.
گويندهي برنامه «كافه راديو» در گفتوگو با خبرنگار سرويس راديو خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از ارزيابي خود دربارهي عملكرد راديو در دههي 80، گفت: راديو هم از نظر فني و هم از نظر محتوا پيشرفت كرده و اين مساله نيازمند آن است كه نگاه عميقتري به رسانه راديو پيدا كنيم.
مهران دوستي بيان كرد: در نوروز 90 راديو شاهكار كرد؛ 90 هزار ساعت برنامه توليد كرد. سال 90، سال نگاه مجدد به كيفيت و مخاطب شناسي است؛ مخاطب شناسي مهم است و ما بايد به سمت توليد برنامههاي فاخر و جوانتر برويم.
دوستي ارائهي اطلاعات درست، استفاده از موسيقي مناسب، آيتمهاي زيبا و شركت و تعامل شنونده با برنامه را از عوامل حفظ مخاطب راديو دانست و عنوان كرد: اميدوارم در آستانهي چهارم ارديبهشت ماه كه سالگرد تولد راديو است، راديو همچنان فعال و زنده باقي بماند و مردم جهان از راديو به عنوان يك رسانه گرم و زيبا استفاده كند؛ در ايران نيز در كنار كميت برنامههايمان بايد كيفيت نيز بالا برود و اين مساله نيازمند آن است كه همه بچههاي راديو عميقتر و واقعيتر به اين رسانه فكر كنند.
اين گوينده راديو در راستاي انتخاب «كافه راديو» در زمرهي برترينهاي راديو جوان، به خبرنگار ايسنا گفت: همه افرادي كه در «كافه راديو» فعاليت ميكنند يك كار تيمي انجام ميدهند و هيچ كس «من» نيست؛ در اين برنامه مخاطب شناسي صورت گرفته است و داراي يك اتاق فكر است.
وي ادامه داد: به معناي مطلق كلمه «كافه راديو» ميتواند الگويي براي برنامهسازان راديو باشد.
مهران دوستي در پايان در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا مبني بر اين كه پيشنهاد شما براي جوانان راديو چيست؟ عنوان كرد: «كافه راديو» جوانترين و پرانرژيترين جواناني را در خود جاي داده كه راديو جوان تاكنون به خود ديده است؛ معمولا دوستاني كه در برنامههاي مختلف راديو جوان فعاليت ميكنند جوان هستند اما آيتمهايشان جوان نيست؛ بايد فكر را جوان كرد وگرنه جواني به سن نيست؛ برخي برنامهسازان جوان هستند ولي فكرشان پير است.
انتهاي پيام
نظرات