• دوشنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8912-13787
  • خبرنگار : 71021

/بهترين و بدترين اتفاق‌ها/‌ هاشم اسد‌زاده: «گردشگري شكار» بي‌دردسرترين سال را داشت

/بهترين و بدترين اتفاق‌ها/‌
هاشم اسد‌زاده:
«گردشگري شكار» بي‌دردسرترين سال را داشت

قائم‌مقام كانون شكار، تيراندازي و دوست‌داران طبيعت ايران گفت: امسال بي‌دردسرترين سال براي «گردشگري شكار» بود.

هاشم اسد‌زاده ـ‌ رييس مؤسسه‌ي مطالعات استراتژيك جهان‌گردي ـ با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) درباره‌ي بهترين و بدترين اتفاق‌هاي صنعت گردشگري در سال 1389 گفت‌وگو كرد. او كه فعاليتش بيشتر در حوزه‌ي «گردشگري شكار» متمركز است، خواست تا وقايع امسال را در حوزه‌ي تخصصي خود ارزيابي كند.

بهترين اتفاقي كه امسال در حوزه‌ي گردشگري رخ داد، چه بود؟

هيچ سالي در حوزه‌ي «گردشگري شكار» بي‌دردسرتر از امسال نبود. سازمان حفاظت از محيط زيست و معاونت منابع طبيعي اين سازمان، همكاري‌هاي لازم را در حوزه‌ي شكار و صدور مجوزها داشتند و ما بي‌دغدغه‌ترين سال را در 15 سال گذشته تجربه كرديم. مجوزها به اندازه‌ي مورد نياز بود و هيچ فردي از گروه‌هاي شكار نبود كه مراجعه كند و مجوز نگيرد.

اتفاق مثبت ديگر امسال، توسعه‌ي كانون شكار و تيراندازي بود و براي نخستين‌بار مسابقه‌ي دارندگان سلاح‌هاي شكاري و نمايشگاه تخصصي تيراندازي و شكار را بدون حمايت دولتي برگزار كرديم.

بدترين اتفاقي كه امسال در حوزه‌ي «گردشگري شكار» رخ داد، كدام بود؟

بايد به موضوع قرق‌هاي شكار سريع‌تر رسيدگي شود كه اين اتفاق هنوز رخ نداده است. اگر قرق‌هاي شكار اختصاصي نشود با نابودي‌ گونه‌هاي طبيعي مواجه مي‌شويم و اين بدترين اتفاق است كه بايد سريع درباره‌ي آن تصميم‌گيري شود.

تأثير اين اتفاق‌ها را در سال آينده چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

اگر روند همكاري‌ها با حوزه‌ي «گردشگري شكار» به اين شكل ادامه داشته باشد، اين شاخه از صنعت گردشگري مي‌تواند پيشرفت زيادي كند. ما هم مي‌توانيم اين ظرفيت را به گردشگران بيشتري معرفي كنيم. بايد توجه كرد كه درآمد اين بخش از گردشگري بسيار قابل توجه است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha