• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 8912-10749

يك مقام مسوول در سازمان هواپيمايي: اشتباه‌هاي صورت گرفته از طرف خلبان به ضعف آموزش برمي‌گردد

مديركل دفتر گواهي‌نامه‌ها، امتحانات و امور پزشكي سازمان هواپيمايي با بيان اينكه در صنعت هوانوردي مانند ساير بخش‌هاي صنعت ضعف آموزش وجود دارد، اظهار كرد: بررسي‌ها نشان داد كه اشتباه‌هاي صورت گرفته از طرف تيم پروازي از جمله خلبان به ضعف آموزش برمي‌گردد. به گزارش خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدرضا كاظمي‌پور در نشستي خبري ادامه داد: در گذشته همه ايرلاين‌ها مي‌توانستند دوره‌هاي آموزشي برگزار كنند اما از زمان رياست نخجواني در سازمان هواپيمايي كشوري اقدام به تدوين دستورالعمل‌ كرده و جلوي ايرلاين‌هايي را كه آموزش مي‌دادند گرفتيم چرا كه سطح آموزش‌ها ضعيف بود. كاظمي پور با بيان اينكه با مراكز آموزشي در خارج از كشور مانند آكسفورد در سوئد و ساير مراكز آموزشي براي آموزش ايرلاين‌ها هماهنگي كرده‌ايم تصريح كرد: مراكز آموزشي بايد مجوزهايي در قالب گواهي نامه داشته باشد كه تا پيش از اين امر لازم نبوده است. به گفته وي اكنون وضعيت بهبود يافته است. وي با بيان اينكه سيستم آموزشي ما داراي ضعف بوده اما اكنون در حال ترميم است، اظهار كرد: اكنون تنها دو يا سه ايرلاين مجوز آموزش دارند. مديركل دفتر گواهي‌نامه‌ها، امتحانات و امور پزشكي با بيان اينكه خلبان‌هاي ايرلاين‌ها چك مي‌شوند، اظهار كرد: با ايرلاين‌هاي متخلف و همچنين مراكز آموزشي كه بدون مجوز اقدام به آموزش مي‌كنند برخورد مي‌كنيم. كاظمي پور اظهار كرد: زماني كه توپولوف وارد ناوگان شد گزينه خوبي بود اما به علت مقرون به صرفه نبودن بسياري از شركت‌هاي هواپيمايي دنيا اين هواپيما را كنار گذاشتند و حتي كشور سازنده نيز توليد اين هواپيما را متوقف كرد و در نتيجه پشتيباني از اين هواپيما ضعيف شد. وي با بيان اينكه هواپيماي ايران 140 جديد بوده و كليه قطعات آن نو است، خاطرنشان كرد: در ساخت اين هواپيما انتقال تكنولوژي صورت گرفته و كارخانه سازنده و همچنين طراح از اين هواپيما حمايت مي‌كند. مديركل دفتر گواهي‌نامه‌ها، امتحانات و امور پزشكي سازمان هواپيمايي با بيان اينكه اين هواپيما قابل قياس با توپولوف‌هاي قديمي نيست، گفت: اين هواپيما داراي سيستم‌هاي جديدي است. همچنين در اين نشست مصطفي حقيقت جو ـ مديركل دفتر مهندسي و قابليت پرواز سازمان هواپيمايي كشوري ـ با اشاره به تدوين دستورالعمل‌هاي جديد در اين سازمان اظهار كرد: اين دستورالعمل‌ها در حد استانداردهاي بين‌المللي بوده و حتي به عقيده برخي بالاتر از استانداردهاي اروپا است. وي با اشاره به اينكه كميته‌هاي فرعي وجود دارد كه بر شركت‌هاي هواپيمايي نظارت مي‌كنند، اضافه كرد: نارسايي‌هاي موجود را به صورت بخش‌نامه‌هاي ايمني به شركت‌ها اعلام مي‌كنيم و براي نظارت كامل تعداد بازرسي از شركت‌ها را افزايش داديم به صورتي كه هر شركت سه ماه يكبار مورد بازرسي قرار مي‌گيرد. حقيقت‌جو با بيان اينكه اكنون 193 هواپيما و 31 هزار و 744 صندلي پروازي داريم، خاطرنشان كرد: از اين تعداد هواپيما 131 فروند ناوگان ملكي و 63 فروند ناوگان استيجاري است. به عبارت ديگر داراي 68 درصد ناوگان ملكي و 32 درصد ناوگان استيجاري هستيم. مديركل دفتر مهندسي و قابليت پرواز سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه از 193 هواپيماي موجود 130 فروند فعال هستند، تصريح كرد: در صورتي كه چك كردن هواپيماها بيش از يك ماه به طول بيانجامد از ليست ناوگان فعال خارج مي‌شويم. وي با بيان اينكه متوسط سن ناوگان هوايي 21 سال است، خاطرنشان كرد: تا پايان سال 9 فروند هواپيما به ناوگان هوايي افزوده مي‌شود. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha