• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۰
  • دسته‌بندی: ایکسنا
  • کد خبر: 1403071612817
  • منبع : فضای مجازی

تغییر در خط سیر نظم جهانی

تغییر در خط سیر نظم جهانی

وقتی گیلعاد شالیط در اوایل تابستان ۱۳۸۵ به اسارت نیروهای حماس در آمد، رژیم حاضر بود همه چیزش را بدهد تا این سرجوخه‌ی پاس‌گاه کفر شالوم را پس بگیرد.

به گزارش ایسنا، سهیل کریمی در یادداشتی در سالگرد هفتم اکتبر  در تلگرام نوشت:

وقتی گیلعاد شالیط در اوایل تابستان ۱۳۸۵ به اسارت نیروهای حماس در آمد، رژیم حاضر بود همه چیزش را بدهد تا این سرجوخه‌ی پاس‌گاه کفر شالوم را پس بگیرد. محاصره‌ی غزه، جنگ ۲۲ روزه، وساطت سازمان‌های بین‌المللی، گسیل جاسوس در قالب صلیب سرخ، آزادی ۲۰ اسیر زن فلسطینی در قبال صوت شالیط و دست آخر پس از پنج سال و چند ماه، آزادی ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی دیگر به ازای آزادی شالیط، هیچ‌وقت حیثیت از دسته‌ رفته‌ی اشغال‌گرها را به آنان باز نگرداند.
دقیقاً یک سال از عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی گذشته است. بیش از ۲۰۰ اسیر از نخبه‌گان تکنیکال-امنیتی و دانش‌مندان حوزه‌ی هوش مصنوعی و مهندسین های‌تک و نظامیان ارشد امنیتی یگان ۸۲۰۰ در پای‌گاه اِفریم در کنار حدود هزار کشته‌ای که به ندرت به آن پرداخته شده، عملیات شمشیرهای آهنین صهیون‌ها را چهار ماه جلو انداخت. یعنی همین سناریویی که در یک سال گذشته در باریکه‌ی غزه اجرا شد، بنا بود از بهمن ماه آغاز شده و به کشتار وسیع فلسطینیان و تبعید آنان به صحرای سینا در مصر و شاید هم استان الانبار عراق بینجامد، با این تفاوت که عملیات محور مقاومت که این بخش‌ش به حماس سپرده شده بود، دسـت برتر و ابتکار عمل را با خود هم‌راه کرد، تا هزینه‌ی خواب آشفته‌ی اشغال‌گران را بالا برده و نرخی برای آن کارشان تعین کند. کما این‌که به اعتراف کامالا هریس، کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا، عملیات طوفان الاقصی، پروژه‌ی عظیم آینده‌نگرانه و ریل‌گذاری تکنولوژی هوش مصنوعی را با شکست مواجه کرد.
در کنار ۴۵ هزار شهید و هزینه‌های جبران‌ناپذیر در نوار غزه، برکات عجیب و محیرالعقول این عملیات، مدت‌ها طول خواهد کشید تا شناخته شود. طوفان الاقصی، خط سیر نظم جهانی را تغییر داد و این تغییر هم‌چنان ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha