• دوشنبه / ۲۲ آذر ۱۳۸۹ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8909-14274

مهدي فخيم‌زاده در جمع خبرنگاران: بازيگر براي ايفاي يك نقش به تضاد دروني شخصيت نياز دارد

مهدي فخيم‌زاده در جمع خبرنگاران:
بازيگر براي ايفاي يك نقش به تضاد دروني شخصيت نياز دارد

مهدي فخيم‌زاده درباره‌ي دليل جذابيت نقش‌هاي منفي در فيلم‌ها و سريال‌هاي تلويزيوني، گفت: مثبت و منفي‌بودن يك نقش نمي‌تواند ويژگي آن نقش باشد.

اين كارگردان و بازيگر كه در حاشيه‌ي مراسم تجليل از عوامل سريال «مختارنامه» با خبرنگاران سخن مي‌گفت، خاطرنشان كرد: ويژگي نقش به شخصيت نقش بستگي است؛ ضمن اينكه ويژگي نقش براي نحوه‌ي بازي تعيين‌كننده است.

وي كه در سريال «مختارنامه» نقش عمر بن سعد را بازي مي‌كند، افزود: نقش مي‌تواند خيلي مثبت و يا خيلي منفي باشد ولي جاي بازي خيلي خوبي نداشته باشد. اما مي‌تواند هر يك از اين دو باشد و جاي بازي براي نقش را داشته باشد.

فخيم‌زاده سپس يادآور شد: بازيگر براي بازي در يك نقش، به افت و خيزهاي عاطفي و تضاد دروني شخصيت نياز دارد تا بتواند بازي كند وگرنه كارش سخت مي‌شود و نمي‌تواند بازي كند.

مهدي فخيم‌زاده درباره‌ي حضور در مجموعه‌ي تلويزيوني «مختارنامه‌» به كارگرداني داوود ميرباقري گفت: پيش از بازي در اين سريال، مدتي بود كه سراغ كارهاي تاريخي نمي‌رفتم.

وي افزود: ابتدا پيشنهاد داوود ميرباقري براي بازي در «مختارنامه» را زياد جدي نگرفتم، اما پس از مدتي ميرباقري من را به صحنه‌هاي «مختارنامه» دعوت كرد، چون در آن زمان درحال فيلمبرداري بودند. در آن زمان مدتي در شاهرود كار كرده بودند و بعد به دكور اصلي «مختارنامه» آمده بودند.

بنابراين به دليل اعتمادي كه به ميرباقري و كارش داشتم، بعد از چندين سال قبول كردم در اين كار تاريخي بازي كنم.

اين بازيگر خاطرنشان كرد: آنچه كه درباره‌ي نقش عمر بن سعد در تاريخ هست، با چيزي كه ميرباقري به تصوير كشيده، متفاوت است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha