• دوشنبه / ۲۲ آذر ۱۳۸۹ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8909-13915

*ساخت بازي رايانه‌يي براساس «مختارنامه»* سيد محمد حسيني در مراسم تجليل از عوامل «مختارنامه»: مردم حوادث سريال‌هاي تاريخي را با مسائل روز تطبيق مي‌دهند

*ساخت بازي رايانه‌يي براساس «مختارنامه»*
سيد محمد حسيني در مراسم تجليل از عوامل «مختارنامه»:
مردم حوادث سريال‌هاي تاريخي را با مسائل روز تطبيق مي‌دهند

مراسم تجليل از عوامل و دست‌اندركاران سريال « مختارنامه» با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، معاونين هنري، سينمايي و مالي وي، تهيه‌كننده، كارگردان و جمعي از بازيگران و عوامل «مختارنامه» شامگاه گذشته ـ 21 آذر ماه ـ در باغ زيبا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيد محمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين مراسم در تجليل از عوامل سريال «مختارنامه» گفت: سريال « مختارنامه» مجموعه‌ي باشكوه است. در گذشته هم سريال «امام علي(ع)» ساخته شد كه سريال ماندگاري بود و نوعي جريان‌سازي فرهنگي را مطرح كرد. مردم اطلاعات پراكنده‌اي درباره تاريخ صدر اسلام دارند، اما اينكه اين مسائل با هنرمندي مطرح شود و مردم آن را دنبال كنند مي‌توانند بسيار تاثيرگذار واقع شود.

حسيني با اشاره به قرار گرفتن در ايام محرم و عزاداري و همچنين رونمايي از تابلوي جديد محمود فرشچيان، تاكيد كرد: سعي كرديم تجليل از سريال «مختارنامه» و عوامل آن در اين زمان برگزار شود.

وي ادامه داد: شخصيت مختار به عنوان كسي است كه منتقم بزرگ محسوب مي‌شود و دل اهل بيت(ع) را شاد كرده، محور اين سريال است كه كار بسيار ارزنده‌اي است. گرچه مباحث تاريخي ديگري نيز در «مختارنامه» مطرح شده ‌است و به شخصيت مختار اكتفا نشده، مثل زهير كه براي هر بيننده‌اي جاذبه دارد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار كرد: تصوير كردن اين صحنه‌ها و انتقال احساس و عواطف و روحيات آن به مردم، كار بسيار سختي است. انتخاب شخصيت مختار نيز كه مباحث گوناگوني پيرامون شخصيت و كاري كه انجام داده وجود دارد، جرات و جسارت زيادي مي‌خواهد.

او افزود: اين كار عظيم 8 تا 9 سال به طول انجاميد. هر كس هم كه از دور دستي بر آتش داشته باشد، عظمت و تاثيرگذاري اين كار را نمي‌تواند انكار كند. ممكن است افرادي انتقاداتي داشته باشند؛ طبيعي است كه در خصوص هر كار عظيمي، نظرات زيادي مطرح ‌شود. اما بي‌انصافي است كه اين كار بسيار تاثيرگذار را كه منحصر به مردم ما در ايران نخواهد بود را تحسين نكرد. «مختارنامه» حتما مشتاقان و علاقمنداني در هر جاي دنيا به ويژه خاورميانه، كشورهاي همسايه و اسلامي خواهد داشت. همه‌ي مردم حتي دولتمردان بسياري از كشورها، سريال‌هاي ايراني را مورد تحسين قرار مي‌دهند چون از مقوله‌ي ديگري هستند. فيلم و سريال در دنيا فراوان است، اما كارها مانند «مختارنامه» پيام، محتوا و مضمون‌ عالي دارند كه آنها را از ديگر كارها متفاوت مي‌كند و افراد را ساعت‌ها مجذوب مي‌كند تا اين صحنه‌ها را ببينند.

به گزارش ايسنا، سيد محمد حسيني اضافه كرد: كارهاي تاريخي صدر اسلام ويژگي‌هايي دارند كه مردم به طور طبيعي آنها را با مسائل روز تطبيق مي‌دهند؛ اين سريال‌ها حاوي حوادث و رويدادهايي نيستند كه فقط مربوط به 1400 سال قبل بوده و تمام شده باشند. مردم اين مسائل را در زندگي خود لمس مي‌كنند و تماشاي اين سريال‌ها در شناخت آدم‌ها و دشمن‌شناسي بسيار موثر است. بعضي از فرقه‌هاي سلفي و وهابي كه مخالف اهل بيت(ع) هستند، ديدن اين سريال را جايز ندانسته‌اند كه به دليل عنادي است كه دارند و نمي‌خواهند واقعيت‌هاي تاريخي آشكار شود و مردم شخصيت‌هاي گوناگون و جناياتي كه انجام شده است را ببينند؛ اينها دلايلي است كه برخي با سريال «مختارنامه» مخالفت مي‌كنند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام كرد: چندي قبل گزارشي دريافت كرديم كه در مصر، فيلم‌ها و سريال‌هاي ايراني در خانه‌هاي مردم نفوذ كرده است و از آنجا كه مصر يك كشور اسلامي است، نمي‌توانستند از پخش فيلمي كه تاريخ اسلام را نشان مي‌دهد، ممانعت كنند.

سيد محمد حسيني سپس اظهار اميدواري كرد كارهاي اين‌چنيني مانند «مختارنامه» ادامه پيدا كند و اعلام كرد: بنياد بازي‌هاي رايانه‌يي درصدد است بر اساس روايت مختار يك بازي رايانه‌يي فاخر توليد كند. همان طور كه پيش از اين در مورد «ملك سليمان» كارهايي انجام شده بود. همچنين قرار است بعد از تاسوعا و عاشورا، 72 عكس برگزيده و منتخب از «مختارنامه» در معرض ديد مردم قرار گيرد.

وي گفت: هر چقدر مردم ارتباط بيشتري با سريال «مختارنامه» داشته باشند، اين سريال تاثيرگذارتر خواهد بود.

به گزارش ايسنا، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان با اشاره به اعزام هنرمندان به مكه كه در داخل صورت گرفته، ‌اعلام كرد: وزارت ارشاد برخي هنرمندان و عوامل سريال «مختارنامه» را بدون نوبت به حج و عتبات عاليات اعزام كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha