• یکشنبه / ۹ آبان ۱۳۸۹ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8908-05726
  • منبع : صدا و سیما

*«خوش‌نشين‌ها» از منظر اهالي رسانه* تماشاي سريال سعيد آقاخاني با مزه‌ي «قهوه‌ي تلخ» مديري

*«خوش‌نشين‌ها» از منظر اهالي رسانه*
تماشاي سريال سعيد آقاخاني با مزه‌ي «قهوه‌ي تلخ» مديري

«خوش‌نشين‌ها» با نام قبلي «بخت برگشته» كاري از سعيد آقاخاني است كه پس از مدت‌ها فقدان سريال طنز روتين در كنداكتور شبكه‌هاي تلويزيوني، روي آنتن شبكه سه سيما مي‌رود.

پس از پخش 10 قسمت از سريال «خوش‌نشين‌ها»، خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا با حضور در هفدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها و گفت‌وگو با اهالي رسانه، نظر آنان را درباره‌ي تنها مجموعه‌ي طنز روتين تلويزيون جويا شده است.

خبرنگار و عكاس روزنامه‌ي باني فيلم، «خوش‌نشين‌ها» را كمدي زد و خورد مي‌داند و ادامه مي‌دهد: طنز اين سريال، طنز لفظي است و پيشرفتي در محتوا نداشته است.

وي هم‌چنين مي‌گويد: اين سريال شباهت زيادي به هزل دارد و طنز به معناي واقعي نيست؛ يعني نه چيزي را آموزش مي‌دهد نه فرد را از انجام كاري بازمي‌دارد، بلكه الفاظ زشت و بدآموزي‌هاي خاص هم ياد مي‌دهد.

خبرنگار ديگري معتقد است: مهران مديري بهترين طنزهاي تلويزيوني را مي‌سازد و پس از او عطاران و آقاخاني در زمينه‌ي طنز خوب كار مي‌كنند.

اين خبرنگار ماهنامه‌ي «فيلم» خاطرنشان مي‌كند: نوع طنز ارائه شده در «خوش‌نشين‌ها» جالب است و مخاطب را جذب مي‌كند؛ ضمن اين كه مرجانه دلدار گلچين كه كمي كم كار شده بود در اين سريال به خوبي از عهده نقش برآمده است.

وي تاكيد مي‌كند: براي اظهارنظر درباره‌ي «خوش‌نشين‌ها» هنوز زود است، اما اين سريال تا به حال خوب بوده است. من هم دوست دارم قبل از ساعت 8 و 20 دقيقه به خانه برسم تا «خوش‌نشين‌ها» را ببينم.

عضو هيات تحريريه‌ي مجله «سينما و ادبيات» نيز به خبرنگار ايسنا مي‌گويد: در نبود سريال‌هاي طنز خوب، «خوش‌نشين‌ها» را مي‌توان يك مجموعه‌ي متوسط نسبتا خوب ارزيابي كرد.

خبرنگار ديگري سريال «خوش‌نشين‌ها» را طنزي سطحي مي‌داند و مي‌افزايد: تلويزيون بلد نيست سريال طنز توليد كند و با اين طنزهاي سطح پايين و سخيف مخاطبانش را از دست مي‌دهد.

وي ادامه مي‌دهد: هيچ نكته‌ي طنزي در «خوش‌نشين‌ها» وجود ندارد. محتواي اين سريال نيز طنز نيست و فقط از حركات بدن براي خنداندن مخاطب استفاده مي‌شود.

اين خبرنگار يادآور مي‌شود: فيلمنامه‌ي «خوش‌نشين‌ها» نيز تا به حال نكات طنزي نداشته است.

دبير سرويس گزارش خبري روزنامه‌ي «ابتكار» معتقد است: «خوش‌نشين‌ها» به خاطر پر كردن فقدان سرگرمي در تلويزيون و رقابت با «قهوه تلخ» از تلويزيون پخش شد؛ ولي امكان رقابت با سريالي مثل «قهوه تلخ» را ندارد، زيرا «قهوه تلخ» در سطح بالاتري است.

وي مي‌افزايد: «خوش‌نشين‌ها» هدف خاصي ندارد و هجو را ترويج مي‌كند. بيشتر برنامه‌هاي طنز صداوسيما در حال حاضر هجو است و تنها براي خنداندن مخاطب توليد مي‌شود.

خبرنگار بخش اجتماعي روزنامه «ايران» در اظهارنظري «خوش‌نشين‌ها» را يك سريال سرگرم كننده مي‌داند و مي‌گويد: سطح سليقه مردم ما در بحث طنز پايين است و طنز فاخري نداريم كه «خوش‌نشين‌ها» را با آن مقايسه كنيم. قطعا «خوش‌نشين‌ها» نيز با سريال‌هاي قبل يعني سريال‌هاي ماه رمضان و سريال‌هاي نوروزي مقايسه مي‌شود.

وي يادآور مي‌شود: «خوش‌نشين‌ها» از لحاظ كيفي تفاوت اندكي با ساير سريال‌هاي طنز دارد اما نكته مثبت «خوش‌نشين‌ها» اين است كه مخاطب را مي‌خنداند.

خبرنگار و مترجم روزنامه‌ي «همشهري» نيز در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا مي‌گويد: به نظر من «خوش‌نشين‌ها» سريال قشنگي است و در واقع خواسته‌اند کاري مشابه «متهم گريخت» دربياورند؛ در حالي که «متهم گريخت» بهتر بود؛ اما شايد اين سريال هم در ادامه بهتر شود.

وي هم‌چنين مي‌افزايد: اين که تلويزيون بعد از يک مدت دوباره سريال طنز هر شبي پخش مي‌کند خيلي خوب است و باعث بيشتر شدن تعداد بيننده مي‌شود.

مدير داخلي مجله «رويش» نيز بيان مي‌كند: تم‌هاي اين سريال تکراري است و علي صادقي هم حرف‌هاي تازه‌اي براي گفتن ندارد.

وي ادامه مي‌دهد: درکل، طنزهاي خوبي داريم ولي آن قدر اجازه‌ي پخش اين برنامه‌ها را در تلويزيون نداده‌اند كه فيلمسازان سراغ فيلم‌هاي گيشه‌اي رفته‌اند.

مدير داخلي مجله‌ي «رويش» هم‌چنين مي‌گويد: زماني که برنامه‌هاي مهران مديري پخش مي‌شد آنها را مي‌ديدم اکنون هم «قهوه تلخ» را نگاه مي‌کنم اما در تلويزيون سريال جذابي نمي‌بينم.

مدير بازاريابي و بازرگاني نشريه انگليسي زبان «يونيك» (Unique) در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا اظهار مي‌كند: سعيد آقاخاني و رضا عطاران طنزهاي خوبي مي‌سازند که مشکلات جامعه را نشان مي‌دهد، همچنين کاراکترهاي خوبي هم دارند و مطلب را خوب بيان مي‌کنند اما اگر طنزهاي ديگري نظير «قهوه تلخ» نيز کار مي‌شد و به آن اجازه پخش در تلويزيون را مي‌دادند بهتر مي‌شد.

نويسنده تحريريه‌ي «جام جم» با بيان اين که فقط چند قسمت از «خوش‌نشين‌ها» را ديده و به نظرش جالب بوده است، مي‌گويد: هيچ طنزي را به اندازه برنامه‌هاي مهران مديري دوست ندارم.

نويسنده‌ي صفحه سبک زندگي «همشهري جوان» نيز در گفت‌وگو با ايسنا عنوان مي‌كند: پخش سريال‌هاي طنز هر شبي از تلويزيون خوب است به شرط آنکه يک سريال را پخش کنند نه اينکه بيش از يک سريال طنز هر شبي با هم پخش شوند.

به گزارش ايسنا، سريال «خوش‌نشين‌ها» به کارگرداني سعيد آقاخاني و تهيه‌کنندگي ايرج محمدي و مهران مهام در 45 قسمت 35 دقيقه‌اي براي گروه فيلم و سريال شبکه سه سيما توليد مي‌شود. اين سريال توسط عليرضا کاظمي‌پور و سعيد جلالي نوشته و تصويربرداري آن از اواسط شهريور ماه آغاز شده است. بازيگران اين سريال طنز سيروس گرجستاني، حميد لولايي، علي صادقي، مهران رجبي، اميرغفارمنش، مرجانه گلچين و... هستند. در اين مجموعه مردي بنام صدري از دوست و شريکش، اردشير، بي خبر است.همين مساله باعث آشفتگي او و خانواده اردشير مي‌شود. جستجوي آفاق همسر اردشير و فرزندانش باعث مي‌شود آنها با ماجراهايي روبرو شوند که زندگي آنها را دستخوش حوادث جديدي مي‌كند.

سريال «خوش‌نشين‌ها» به جز روزهاي پنجشنبه، هر شب ساعت 20 و 40 دقيقه از شبكه‌ي سه سيما پخش مي‌شود. اين سريال حدود ساعت 13 و 50 دقيقه تكرار مي‌شود و به نظر مي‌رسد تكرار دومي هم ساعت يك و 30 دقيقه بامداد داشته باشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha