معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري: اوضاع گردشگري كشور در بخش ورود متشنج نيست بودجهي تبليغات افزايش يافته است
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: رشد 3 / 38 درصدي ورود مسافران در پنجماه نخست امسال نشان ميدهد كه شرايط ورود مسافر به كشور حاد يا متشنج نيست.
عليرضا عامري در گفتوگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ارزيابي اوضاع كنوني گردشگري كشور، بخصوص در بخش ورود گردشگران، اظهار كرد: ورود مسافر يك بحث كلي است و گردشگر جزيي از آن بهشمار ميآيد. خيليها اشاره ميكنند كه آمار ارائهشده از تعداد مسافران ورودي در پنجماه نخست امسال اشتباه است؛ ولي ما كه فقط بهخاطر تشكيك نميتوانيم كار را منحل كنيم. يك مرجع رسمي مانند مرزباني و پليس مهاجرت وجو دارد كه آمار رسمي ورود مسافران را به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اعلام ميكنند و گردشگران قسمتي از اين آمار هستند، در همهي دنيا اينطور آمار داده ميشود.
او ادامه داد: بسياري از كشورها براي اعلام تعداد گردشگران ورودي خود به آمار كل مسافران ورودي اشاره ميكنند. حال ممكن است، مسافران اهداف مختلفي مانند تجارت و كار داشته باشند و فقط براي ديدن آثار تاريخي به آن كشور سفر نكرده باشند.
وي بار ديگر يادآوري كرد: مسافران ورودي ايران از اول فروردين تا 31 مردادماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، 3 / 38 درصد رشد داشته و اين، آمار مرزهاي ورودي كشور است كه نشان ميدهد اوضاع حاد يا متشنج نيست.
عامري اما در ادامهي اين گفتوگو، براي بهتر شدن اوضاع كنوني صنعت گردشگري كشور، معرفي بيشتر جاذبهها و تبليغات را كه در دستور كار اين معاونت قرار دارد، از جمله راهكارهاي لازم دانست و گفت: با توجه انجام سفرهاي انبوه به مقاصد خاص در برخي ايام پيك، ما براي توسعهي گردشگري داخلي، به معرفي و تبليغ نقاط كمتر شناختهشده اقدام كرديم تا با تعريف مسيرهاي جديد، توازني در گردشگري داخلي ايجاد كنيم.
معاون گردشگري كشور ادامه داد: براي توسعهي گردشگري ورودي، شركت و تبليغ در نمايشگاههاي بينالمللي و مبادلهي گردشگر با كشورهاي هدف در دستور كار اين معاونت است تا با توجه به اين برنامه، در پايان سال آمار دقيق و مناسبي از توسعه و رشد گردشگري داده شود.
او دربارهي بودجهي تبليغات گردشگري، اظهار كرد: بودجهي تبليغات سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در تمام زمينهها افزايش يافته و تا اين لحظه، هر درخواستي براي بودجهي تبليغات داشتيم، سازمان آن را محقق كرده است.
عامري دربارهي اينكه آيا اين بودجه فقط از طريق شركت نمايشگاهها و تبليغات سازمان هزينه ميشود يا راههاي ديگري براي هزينهكرد بودجهي تبليغات گردشگري وجود دارد؟ گفت: تمام تبليغات اين سازمان به فعاليتهاي شركت گردشگري و تبليغات محدود نميشود. در واقع، اين شركت بخش خصوصي مجري نمايشگاههاي ما و زيرمجموعهي سازمان است. اين بودجه به بخشهاي زيادي در سازمان ارتباط دارد.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات