كشته شدن 27 نفر از مسافران اتوبوس تهران - ساوه در پي واژگوني اين خودرو، مهمترين رويداد حوزه حمل و نقل اين هفته را به خود اختصاص داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وزارت راه و ترابري و سازمانهاي تابعه آن كه هفته آرام و بيخبري را آغاز و سپري كردند، پايان هفته را با سانحه و تلفات به پايان بردند.
تلفات و سانحه كه هميشه گريبانگير ناوگان هوايي و ريلي بود، اين بار در ناوگان حمل و نقل عمومي جادهاي رخ داد كه مدير كل دفتر ايمني و ترافيك سازمان راهداري علت اين حادثه را خوابآلودگي راننده و بيتوجهي به جلو و ناتواني در كنترل وسيله نقليه اعلام كرد.
عباس محمودآبادي با بيان اينكه راننده اين اتوبوس نيز كشته شده است، گفت: عملكرد شركت حمل و نقل مربوطه، روز شنبه در سازمان راهداري و حمل و نقل جادهاي مورد بررسي قرار ميگيرد كه در صورت تخلف و قصور برخورد خواهد شد.
به گفته وي مسافران اين اتوبوس تحت پوشش بيمه سرنشين بوده كه ديه افراد فوت و مجروح شده پرداخت خواهد شد.
اما وزير راه و ترابري نيز در سفر چند روز پيش خود به مشهد، بزرگراه 15 كيلومتري گناباد ـ بيدخت را افتتاح و از ديگر پروژههاي اين استان بازديد كرد.
اين بزرگراه كه هشت لاين دارد با اعتباري حدود 200 ميليارد ريال ساخته شده است.
گفتني است در حاضر هزار و 700 کيلومتر آزادراه و سه هزار و 800 کيلومتر راه آهن در كشور در حال ساخت است.
همچنين مدير عامل يكي از شركتهاي هواپيمايي از افزايش 30 درصدي قيمت بليت هواپيما در مرحله اول آزادسازي و مديرعامل اتحاديه حمل و نقل بار نيز از افزايش40 درصدي نرخ جابهجايي بار پس از هدفمندي يارانهها خبر دادند.
اما نوسازي ناوگان مينيبوسي پس از گذشت 35 سال بالاخره كليد خورد و ثبت نام از اين خودروهاي فرسوده آغاز شده و تا دو ماه ديگر ادامه دارد كه با اجراي اين طرح تا پايان سال دو هزار و 500 دستگاه مينيبوس بالاي 30 سال از رده خارج و ناوگان نو توليد شده در كارخانههاي داخلي جايگزين خواهد شد كه ميانگين سني ناوگان مينيبوسي را به 20 سال كاهش ميدهد.
گفتني است طبق برنامه چهارم توسعه بايد متوسط سن ناوگان عمومي مسافري به 10 سال كاهش مييافت اما به دليل عدم تامين اعتبار از سوي ارگانهاي ذيربط به پايان برنامه پنجم توسعه موكول شد.
انتهاي پيام
نظرات