• چهارشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8906-14887

/نشست ديني مركز گفت‌وگوي اديان/ دبيركل مجمع تقريب مذاهب اسلامي: همه امكانات‌مان را بايد در راه مبارزه با طاغوت و طاغوتيان قرار دهيم

/نشست ديني مركز گفت‌وگوي اديان/
دبيركل مجمع تقريب مذاهب اسلامي:
همه امكانات‌مان را بايد در راه مبارزه با طاغوت و طاغوتيان قرار دهيم

دبيركل مجمع تقريب مذاهب اسلامي گفت: اگر همه تعاليم اديان را خلاصه كنيم، در دو فلسفه «عبادت خداوند» و «اجتناب از طاغوت» قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) آيت‌الله تسخيري در نشست مرکز گفتگوي اديان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با عنوان «ظرفيت‌هاي همكاري اديان در اعتلاي صلح و همزيستي جوامع بشري» كه شب گذشته برگزار شد، تصريح كرد: هر چه مي‌شنويم به ياد قرآن مي‌افتيم كه مي‌فرمايد همه انبيا دو منطق داشتند: منطق اول ساختن جامعه ايماني و ارتباط با الله و منطق دوم، مبارزه با طاغوت، طاغوت‌ها و طاغوتيان و هر آنچه از حد گذشته است.

وي بااشاره به اين آيه شريفه كه مي‌فرمايد «و لقد بعثنا في كل امة رسولا ان عبدوالله و اجتنبو الطاغوت» خاطرنشان كرد: از خداوند مي‌خواهيم كه ما را در ايمان به خود و تعالي ارزش‌هاي الهي ثابت قدم قرار دهد و همه امكانات‌مان در راه مبارزه با طاغوت و طاغوتيان قرار بگيرد.

به گزارش ايسنا، يوناتن بت كليا، نماينده آشوريان در مجلس شوراي اسلامي نيز در بخش ديگري از اين نشست، تأكيد كرد: تري جونز كه اسم خود را كشيش گذاشته است، هيچ كدام از سفارشات عيسي(ع) را عملي نكرد و اين اعتقاد را ندارد كه ايشان چه فرموده و او چطور بايد برادر خود را دوست داشته باشد؛ او بايد بداند، ما در ايران زندگي مي‌كنيم و 1400 سال با برادران و خواهران مسلمان خود در صلح و آرامش و امنيت زندگي كرده‌ايم؛ ما در نظام جمهوري اسلامي بيش از 31 سال برادرانه و با صميميت زندگي كرده‌ايم.

وي افزود: تري جونزها و صهيونيست‌ها بايد بدانند كه ايران اسلامي تنها كشوري است كه در قانون اساسي خود 5 اصل را مختص اقليت‌ها نوشته است. اگر او اينها را درك مي‌كرد، كاري نمي‌كرد كه باعث رنجش نه تنها يك‌و‌نيم ميليارد مسلمان كه تمام جهانيان شود. ما حركت او را محكوم مي‌كنيم و از خداوند مي‌خواهيم خود، درسي به اين فرد بدهد. من اعلام مي‌كنم كه ما از اين حركت‌ها نفرت داريم و از شما خواهران و برادران مسلمان جدا نيستيم و با شما همدرديم.

نماينده آشوريان در مجلس شوراي اسلامي درادامه گفت: تري جونزها و صهيونيست‌ها بايد بدانند كه ايران اسلامي تنها كشوري است كه در قانون اساسي خود 5 اصل را مختص اقليت‌ها نوشته است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha