• یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8906-08037
  • خبرنگار : 71021

مديرعامل كانون شكار، تيراندازي و دوست‌داران طبيعت: سرمايه‌گذاري در منطقه‌ي «توران» معطل مصوبه‌ي طرح قرق‌هاي اختصاصي است

مديرعامل كانون شكار، تيراندازي و دوست‌داران طبيعت:
سرمايه‌گذاري در منطقه‌ي «توران» معطل مصوبه‌ي طرح قرق‌هاي اختصاصي است
مديرعامل كانون شكار، تيراندازي و دوست‌داران طبيعت ايران گفت: سرمايه‌گذاري در پارك ملي توران هم‌چنان معطل صدور مصوبه و اصلاح آيين‌نامه‌هاي مربوط به طرح قرق‌هاي اختصاصي شكار است. اويس كسائيان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به طرح سرمايه‌گذاري كه براي منطقه‌ي توران داشته است، اظهار كرد: سال‌ها پيش طرحي را با عنوان توسعه‌ي پايدار در توران با برعهده گرفتن مديريت اين منطقه توسط بخش خصوصي به سازمان‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري و حفاظت محيط زيست ارائه كرديم؛ ولي چون آيين‌نامه‌هاي مربوط به قرق‌هاي اختصاصي هنوز تصويب نشده بود، اين طرح هم تا امروز به نتيجه نرسيده است. با اين حال، ما با توجه به در اختيار داشتن پنج شش هكتار مرتع‌ در توران، نفوذ خود را داريم و تا كنون توانسته‌ايم پوشش گياهي اين منطقه را با امكانات در اختيار، گسترش دهيم. او ادامه داد: اگر اين آيين‌نامه‌ها اجرايي شوند، منطقه‌ي توران حتما به‌عنوان يك زيست‌كره‌ي جهاني مطرح و يكي از بهترين مناطق حفاظت‌شده با مديريت بخش خصوصي مي‌شود. وي دليل معطلي اين طرح سرمايه‌گذاري را در منطقه‌ي حفاظت‌شده‌ي توران اجرايي نبودن آيين‌نامه‌هاي نخست سرمايه‌گذاري در قرق‌هاي اختصاصي شكار دانست و گفت: قرار بود، اين آيين‌نامه‌ها اصلاح شوند، وگرنه سرمايه‌گذاري در قرق‌هاي اختصاصي توجيه‌پذير است و فقط به مجوز و مصوبه نياز دارد. مديرعامل كانون شكار، تيراندازي و دوست‌داران طبيعت معتقد است: سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در قرق‌هاي اختصاصي به حفاظت بيش‌تر اين مناطق منجر مي‌شود. اين نتيجه‌اي است كه بسياري از كشورها به آن رسيده‌اند و اكنون قرق‌هاي اختصاصي خود را با مديريت و سرمايه‌ي بخش خصوصي حفاظت مي‌كنند. ما هم بايد اين كار را سريع‌تر آغاز كنيم تا شايد از اين راه، مناطق طبيعي خود را بهتر محافظت كنيم. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۴ ۱۵:۵۳

اینکه یک‌سری افراد بر اساس عشق و علاقه قلبی برای پایداری طبیعت تلاش می کنند، جای تقدیر دارد. متاسفانه سازمان حفاظت از محیط زیست از زمان خانم ابتکار با این طرح و پیشنهادها روبه‌رو بود اما همواره رانت بر شایستگی و شعار بر عمل پیشی داشته. امید که با تلاش و اهتمام مردم سبز به توسعه پایدار و پایش طبیعت کمک کنیم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۵ ۲۱:۰۶

تا فکری برای حضور بخش خصوصی در فرآیند حفاطت نشود اش همین آش است و کاسه همین کاسه. اگر می شد کاری کرد بی شک محیط زیست تا به حال کرده بود.این کار بزرگ نیازمند آزادی عمل و سرعت تصمیم گیری در کمترین زمان است، چیزی که بخش های دولتی فاقد آنند.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۵ ۲۳:۳۱

بی‌شک تا نهادهای مردم نهاد و بخش خصوصی توانا و آگاه از ساز و کار حفاظت پا به عرصه نگذارند، کار حفاظت به سامان نخواهد رسید.