• دوشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۸۹ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8905-14490
  • خبرنگار : 71021

«دوركاري» علاج مشكلات كارمندان صنايع دستي منتقل‌شده به اصفهان!

«دوركاري» علاج مشكلات كارمندان صنايع دستي منتقل‌شده به اصفهان!

حدود يك‌ماه از انتقال پرحاشيه‌ي كارمندان صنايع دستي به استان اصفهان مي‌گذرد. اكنون پس از پيچيده شدن نسخه‌ي دولت براي حل مشكلات كارمندان منتقل‌شده، معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌ ستي كشور «دوركاري» را علاج مشكلات كارمنداني مي‌داند كه شرايط خانوادگي خاصي دارند و نمي‌توانند از پايتخت خارج شوند.

تهمينه دانيالي ــ معاون هنرهاي سنتي و صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ــ در گفت‌وگو با خبرنگار بخش صنايع دستي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌كه انتقال معاونت صنايع دستي به استان اصفهان به‌منظور اجراي سياست‌هاي دولت با هدف تمركز‌زدايي از تهران انجام شده است، اظهار كرد: بسياري از كارشناسان صنايع دستي به خروج از پايتخت علاقه‌مند هستند؛ اما به‌دليل شرايط خاص و مشكلات خانوادگي كه دارند، شايد نتوانند اين كار را انجام دهند. بنابراين راه حلي براي مشكل آن‌ها در نظر گرفته شده است.

وي توضيح داد: طرح «دوركاري» براي كمك به اين افراد مطرح شده است. اكنون درحال احصا هستيم تا وظايفي كه امكان انجام آن‌ها با طرح «دوركاري» وجود دارد، مشخص شوند.

دانيالي با بيان اين‌كه براي كارمنداني كه مي‌خواهند بازخريد شوند، مشكل خاصي وجود ندارد، ادامه داد: در حال حاضر از مجموع كل كارمندان اين معاونت، شش نفر «دوركاري» گرفته‌اند. شايد اين افراد هم مي‌خواستند منتقل شوند و تلاش هم كرده بودند، اما كار خود را به‌دليل مشكلات خاص خانوادگي نتوانستند ادامه دهند.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع دستي در پاسخ به اين پرسش ‌كه با وجود اين طرح چرا اجبار و ضرورت بود همه‌ي كارمندان به اصفهان منتقل شوند؟ گفت: براساس سياست و با توجه به انتقال كامل معاونت صنايع دستي به استان اصفهان، تمام كارمندان بايد در محل جديد حاضر مي‌شدند. البته بين كارمندان، افراد مجردي هستند كه سرپرستي خانواده را برعهده دارند يا از فرد بيماري نگهداري مي‌كنند و طرح «دوركاري» براي رفع مشكل اين افراد ارائه شده است.

شايد طرح «دوركاري» مشكلات برخي كارمندان منتقل‌شده را رفع كند، اما توجيه اين طرح پس از صرف هزينه‌هاي دولتي و شخصي براي انتقال به اصفهان و پذيرش شرايط سخت از سوي كارمنداني كه با مشكلات خانوادگي و مالي مواجه بودند، اندكي سخت به‌نظر مي‌رسد. از سوي ديگر، موضوع اضافه‌كاري نقطه‌ي‌ ابهام ديگري در اين طرح است كه از ديدگاه كارمندان منتقل‌شده بايد پيش از اجرا مشخص شود تا در ميانه‌ي راه با اعتراض و تغيير طرح همراه نباشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha