• یکشنبه / ۱۷ مرداد ۱۳۸۹ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8905-09562
  • منبع : نمایندگی مرکزی

معاون ستاد امر به معروف و نهي از منكر: شاخص احياي امر به معروف و نهي از منكر، تذكر لساني است اجراي صحيح اين فريضه بسياري از مشکلات جامعه را از بين خواهد برد

معاون ستاد امر به معروف و نهي از منكر:
شاخص احياي امر به معروف و نهي از منكر، تذكر لساني است
اجراي صحيح اين فريضه بسياري از مشکلات جامعه را از بين خواهد برد

معاون ادارات و كارخانجات ستاد امر به معروف و نهي از منكر كشور گفت: تبلور حيات و ظهور فريضه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه تذكر دادن و بي‌تفاوت نبودن نسبت به انجام گناه در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه مرکزي، حجت‌الاسلام جواد صادق‌زاده در نشست روسا و شوراهاي امر به معروف و نهي از منكر كه در سالن جلسات پيامبر اعظم(ص) استانداري مركزي برگزار شد، با بيان اينكه خداوند در بيش از300 آيه در مورد امر به معروف سخن گفته است، تصريح كرد: از جمله اين آيات آيه 110 سوره «آل‌عمران» است كه در آن خداوند كساني را كه امر به معروف و نهي از منكر مي‌كنند بهترين امت معرفي مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه خداوند در آيه 41 سوره «حج» به كساني كه از دينش ياري كنند، وعده نصرت و ياري الهي را داده است، اظهار كرد: در حقيقت كساني كه فريضه امر به معروف و نهي از منكر را انجام مي‌دهند، به ياري از دين خدا برخاسته‌اند و مشمول رحمت و نصرت الهي قرار مي‌گيرند.

صادق‌زاده با تأكيد بر اهميت زنده نگه داشتن فريضه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه خاطرنشان كرد: اهميت اين فريضه تا بدانجاست كه امام علي(ع) مي‌فرمايد: «جهاد در راه خداوند در برابر فريضه امر به معروف و نهي از منكر مانند قطره‌اي است در برابر دريا.»

معاون ادارات و كارخانجات ستاد امر به معروف و نهي از منكر كشور با بيان اينكه در قرآن كريم 36بار كلمه معروف و 18بار كلمه منكر آمده است، تصريح كرد: دو برابر بودن تعداد تكرار كلمه معروف نسبت به منكر نشان دهنده اولويت، توجه و تقويت معروفات در جامعه است، چراكه اگر معروفات در جامعه تقويت شوند، تعداد منكرات خود به خود كاهش پيدا مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه خداوند در آيه 71 سوره «توبه» مي‌فرمايد «چون مردان و زنان مومن دوستدار يكديگر هستند، امر به معروف و نهي از منكر مي‌كنند»، خاطرنشان كرد: هدف از انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه احساس مسئوليت مومنان نسبت به يكديگر است.

صادق‌زاده با تأكيد بر اينكه تبلور حيات و ظهور اين فريضه الهي در جامعه تذكر دادن و بي‌تفاوت نبودن نسبت به انجام گناه در جامعه است، گفت: خداوند در قرآن‌كريم به لفظ تذكر بسيار اهميت داده و پيامبر اكرم(ص) نيز با تذكر موفق به گسترش اسلام در جهان شد.

معاون ادارات و كارخانجات ستاد امر به معروف و نهي از منكر كشور با بيان اينكه اجراي امر به معروف و نهي از منكر داراي سه مرحله قلبي، لساني و يدي است، تصريح كرد: شاخص احياي امر به معروف و نهي از منكر، تذكر لساني است كه عامل موفقيت يا عدم موفقيت در جامعه است.

وي در ادامه با اشاره به اينكه كسي كه امر به معروف و نهي از منكر را انجام مي‌دهد بايد با شرايط اين فريضه آشنا باشد، گفت: از جمله اين شرايط اين است كه آمر به معروف عارف باشد بدين معني كه معروف و منكر را به خوبي بشناسد و هم‌چنين ناهي از منكر شرايط را به‌خوبي درك كرده و در مقوله نهي از منكر تخريب شخصيت صورت نگيرد.

معاون ادارات و كارخانجات ستاد امر به معروف و نهي از منكر كشور در پايان خاطرنشان كرد: امر به معروف و نهي از منكر وظيفه همه است و اگر اين فريضه به درستي در جامعه اجرا شود، بسياري از مشكلات از بين مي‌روند.

يادآوري مي‌شود، در پايان اين مراسم سردار «غلامعلي ابوحمزه»، فرمانده سپاه روح‌الله استان مركزي از سوي آيت‌الله جنتي به‌عنوان دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر ادارات و كارخانجات استان مركزي منصوب و از زحمات «حمزه پاك‌بين» دبير سابق اين ستاد تقدير شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha