• چهارشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8903-11840
  • منبع : مطبوعات

از سوي رايزني فرهنگي ايران؛ مسابقه حفظ و قرائت قرآن مجيد در تانزانيا برگزار شد

از سوي رايزني فرهنگي ايران؛ 
مسابقه حفظ و قرائت قرآن مجيد در تانزانيا برگزار شد

در راستاي گسترش فعاليتهاي قرآني در ميان مسلمانان تانزانيا از سوي رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در دارالسلام، يک دوره مسابقات کشوري حفظ و قرائت قرآن کريم در اين كشور برگزار شد.

به گزارش ايسنا به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اين دوره از مسابقات که هشتم خردادماه در سالن جعفري کمپلکس دارالسلام با حضور محمد عبود معاون وزارت امور کشورهاي شرق آفريقا، بهمن احمدي نفر دوم سفارت جمهوري اسلامي ايران در دارالسلام، فدا حسين رئيس موسسه بلال مسلم ميشن، خطيب از مبلغين بنام شيعه، شيخ محمد سليمان رئيس بنياد کودکان و عضو شوراي فتواي زنگبار و رئيس ايستگاه راديويي استقامت زنگبار و بيش از 150 نفر از شيوخ و همچنين اولياء داوطلبين شرکت در مسابقه برگزار شد، سعيد اميدي وابسته فرهنگي كشورمان طي سخناني به ذکر تاريخچه مسابقات بين‌المللي حفظ و قرائت قرآن کريم در جمهوري اسلامي ايران پرداخت.

اين مسابقات با قضاوت سه تن از داوران مصري و يک داور از کشور تانزانيا فعاليت خود را آغاز نمود.

محمد عبود معاون وزير در امور کشورهاي شرق آفريقا به عنوان مهمان ويژه اين برنامه، از رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران بخاطر اهتمام ويژه به فعاليتهاي قرآني تشکر و قدرداني نمود.

وي قرآن را راهنماي عمل مسلمانان ناميد و اظهار اميدواري کرد که همه کشورهاي مسلمان به مانند کشور ايران در پيروي از آيات الهي محکم و پابرجا باشند.

داوطلبيني نيز از مناطق زنگبار پمبا دارالسلام و دودوما حضور يافته بودند.

عبدالله داود محمد در رشته قرائت و باس علي احمد در رشته حفظ كل قرآن كريم به عنوان نفرات برتر برگزيده شدند كه به مسابقات بين‌المللي حفظ و قرائت قرآن مجيد به تهران اعزام خواهد شد.

از سوي رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در تانزانيا، به نفرات اول تا سوم هر رشته نيز جوايز ارزشمندي اهدا شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha