• پنجشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 95072917579
  • خبرنگار : 71038

تودیع سفیر کشورمان در تانزانیا

آقاجعفری: سیاست های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی عامل اساسی ناامنی در منطقه و کل جهان است

آقاجعفری: سیاست های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی عامل اساسی ناامنی در منطقه و کل جهان است

مراسم تودیع مهدی آقاجعفری سفیر کشورمان در تانزانیا ،از سوی کمیته صلح و امنیت رهبران دینی (مسلمان- مسیحی ) در هتل«سرنای»دارالسلام برگزار شد.

 به گزارش ایسنا ،در این مراسم «محمد قریب بلال»  معاون پیشین رییس جمهور تانزانیا ،«شیح الهادموسی» رئیس  و اسقف سلمون دبیر کل کمیته صلح و  امنیت رهبران دینی ،معاون مفتی تانزانیا، علما، روحانیون و نمایندگان گروه های دینی و مذهبی و همچنین سفرای کشورهای کویت، فلسطین و الجزایر در تانزانیا حضور داشتند.

معاون پیشین رئیس جمهور تانزانیا در این مراسم از اقدامات و تلاش های سفیر جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و توسعه مناسبات دو جانبه قدردانی کرد.

محمد قریب بلال، ارتباط گسترده سفیر کشورمان با اقشار مختلف مردم تانزانیا از جمله رهبران ادیان در این کشور را نشانه ای از درایت و کاردانی سفیر ایران عنوان کرد و از مشارکت و نقش وی در کمک به تقویت صلح و امنیت در تانزانیا تقدیر کرد.

شیخ الهاد موسی رئیس شورای عالی مسلمانان تانزانیا در دارالاسلام و رئیس کمیته صلح و امنیت رهبران دینی این کشور  نیز ،اقدامات سفیر ایران در جهت تقریب مذاهب و گفت و گوی ادیان در تانزانیا را بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد و افزود: وی در تانزانیا نه تنها در زمینه توسعه مناسبات رسمی دو جانبه بلکه در زمینه دیپلماسی عمومی و غیر رسمی نیز نقش بسیار فعال و تاثیر گذار داشت.

سفرای کشورهای کویت، الجزایر و فلسطین نیز  مهدی آقا جعفری را دیپلماتی حرفه ای و با اخلاق توصیف کردند که با تعامل سازنده، مثبت و حضور فعال در محافل مختلف موفق شد از همه ظرفیت ها جهت معرفی ایران استفاده کند.

در این مراسم سفیر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با تشکر از برگزاری این جلسه، صلح، ثبات و امنیت تانزانیا را نعمتی بزرگ برای مردم این کشور برشمرد و آن را مدیون درایت، هوشمندی و تعامل رهبران سیاسی و دینی این کشور و نیز روحیه صلح طلبی، تسامح و تساهل جامعه تانزانیا داست و بر اهمیت استمرار این روند تاکید کرد.

آقا جعفری با اشاره به سابقه تاریخی روابط مردم ایران و تانزانیا، این سابقه را پشتوانه ای محکم برای توسعه هر چه بیشتر مناسبات و همکاری ها در عرصه های مختلف عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به بحران هایی که طی سال های اخیر در برخی از کشورهای اسلامی در خاورمیانه ایجاد شده هدف اصلی این بحران سازی را انحراف افکار عمومی از مساله فلسطین به عنوان مساله اول جهان اسلام دانست و افزود: تنها برنده این بحران اسرائیل غاصب بوده و وظیفه علما و رهبران دینی اعم از مسلمانان و مسیح این است که در هر مناسبتی در این خصوص روشنگری کنند و بر این موضوع تاکید کنند که اسرائیل دشمن شماره یک مااست و سیاست های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی عامل اساسی ناامنی در منطقه و کل جهان است.

در این مراسم گروه موسیقی اسلامی وابسته به شورای عالی مسلمانان تانزاینا برخی قصائد دینی را به زبان های عربی و سواحلی اجرا کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha