• یکشنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۸۹ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 8901-11297
  • منبع : نمایندگی اردبیل

در اردبيل تنديس «رحيم مؤذن‌زاده اردبيلي» نصب مي‌شود

در اردبيل
تنديس «رحيم مؤذن‌زاده اردبيلي» نصب مي‌شود

مديركل اداره تبليغات اسلامي استان اردبيل گفت: همزمان با روز ملي اذان و برگزاري نخستين جشنواره ملي اذان در اردبيل ، تنديس «رحيم مؤذن‌زاده»، مؤذن نامدار کشور در ميدان توحيد شهر اردبيل نصب مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي استان اردبيل‌ حجت الاسلام مهدي ستوده، مديركل اداره تبليغات اسلامي استان اردبيل، شنبه 28 فروردين ماه در جلسه هماهنگي برگزاري جشنواره ملي اذان در اردبيل و با اشاره به برگزاري جشنواره ملي اذان يادمان مرحوم

«رحيم مؤذن‌زاده اردبيلي» در پنجم خردادماه امسال گفت: همزمان با اين مراسم، از تنديس اين شخصيت ملي که اذان وي به عنوان پنجمين اثر معنوي کشور به ثبت رسيده، پرده‌برداري مي ‌شود.

وي افزود: در اين جشنواره معنوي و ملي، مؤذنان و پژوهشگران برتر کشوري و استاني نداي توحيدي اذان در دو بخش مقاله‌نويسي و اذان‌گويي به رقابت مي‌پردازند.

ستوده بيان کرد: دبيرخانه جشنواره تاکنون آثار ارزشمندي را در اين زمينه دريافت کرده است و علاقه‌مندان تا 10 ارديبهشت ماه مي توانند آثار خود را به دبيرخانه جشنواره ملي اذان در اردبيل ارسال کنند.

وي اظهار نمود: موضوع بخش مقاله اين جشنواره در چهار محور علمي، اجتماعي، تاريخي و معنوي و تربيتي است که پژوهشگران و محققان مي‌توانند در اين چهار زمينه و مرتبط با موضوع اذان آثار خود را به اين جشنواره ارسال کنند.

مدير كل تبليغات اسلامي اردبيل گفت: بعد از پايان مهلت ارسال و داوري و ارزيابي دقيق آثار دريافتي، در روز پنجم خردادماه امسال نخستين جشنواره ملي اذان در اردبيل برگزار خواهد شد.

ستوده هدف اصلي از برگزاري اين جشنواره را نشر و ترويج نداي توحيدي اذان و نماز در جامعه و در بين اقشار مختلف مردم به ويژه نسل نوجوان و جوان اعلام کرد و افزود: برگزاري اين جشنواره علاوه بر ايجاد فضاي رقابتي سالم، موجب تحکيم باورها و احکام ديني و ايجاد فضاي معنوي در جامعه مي‌شود.

وي تجليل از مؤذنان پيشکسوت، برگزاري نمايشگاهي از آثار صوتي مرحوم رحيم مؤذن‌زاده، نقش مؤذنان در تحول تاريخي اسلام ، نقش ايرانيان در تنوع موسيقيايي اذان و همچنين بررسي و به معرض ديدگذاشتن بيوگرافي و نقش مؤذنان تأثيرگذار از بدو اسلام تا به حال را از جمله بخش‌هاي جنبي جشنواره ملي اذان برشمرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha