• چهارشنبه / ۱۶ دی ۱۳۸۸ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8810-07425
  • خبرنگار : 71021

عضو هيأت مديره‌ي انجمن صنفي دفاتر سفر و گردشگري استان تهران: طرح سفرهاي ارزان‌قيمت دوران ركود را مي‌گذراند

عضو هيأت مديره‌ي انجمن صنفي دفاتر سفر و گردشگري استان تهران:
طرح سفرهاي ارزان‌قيمت دوران ركود را مي‌گذراند
عضو هيأت مديره‌ي انجمن صنفي دفاتر سفر و گردشگري استان تهران گفت: طرح سفرهاي ارزان‌قيمت به‌دليل نبود هماهنگي ميان بخش‌هاي مختلف در چگونگي اجراي آن، دوران ركود خود را مي‌گذراند. رقيه حاتمي‌پور فرشي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: زمان نام‌گذاري تورهاي ارزان، دست‌اندركاران بخش خصوصي نظر داشتند كه اين عنوان براي اين تورها مناسب نيست، چون ارزان‌سازي تور به عوامل مختلفي بستگي دارد كه فقط در اختيار سازماني مانند سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نيست و بخش‌هاي مختلفي از جمله هواپيمايي، قطار و هتل‌ها در آن دخيل‌اند و تغييرات نرخي آن‌ها به سازمان‌هاي متولي اين بخش‌ها مربوط مي‌شود. در واقع، مجري تورهاي ارزان تأثير چنداني در تغييرات نرخي آن‌ها ندارد. وي ادامه داد: با مطرح شدن تورهاي ارزان‌قيمت، مصرف‌كننده انتظار دريافت خدماتي را با نرخي كم‌تر از حد معمول دارد، درحالي‌كه اين اتفاق به‌سختي در سال رخ مي‌دهد. اين مجري تورهاي ارزان‌قيمت بيان كرد: دفاتر خدمات مسافرتي در روزهاي نخست اجراي اين طرح، خيلي از خود هزينه كردند و تلاش داشتند، سود خود را در اين تورها كم يا حذف كنند. البته كمك برخي صاحبان هتل‌ها در اجراي اين طرح، بي‌تأثير نبود. بنابراين طرح سفرهاي ارزان‌قيمت در سال‌هاي اول و دوم نسبتا خوب برگزار شد؛ اما اكنون اين طرح به‌دليل ناهماهنگي، با ركود مواجه شده است. وي گفت: با توجه به ركود اقتصاد جهاني انتظار مي‌رود، سفر در ديگر كشورها ارزان شود؛ اما در ايران به‌دليل نبود زيرساخت و هماهنگي‌ها، نرخ تورم هم‌چنان درحال افزايش است و امكان دارد، سفر از قيمت مناسبي در كشور برخوردار نباشد. به اعتقاد او، اين تورها به‌دليل نداشتن استراتژي مشخص و مديريت عوامل تأثيرگذار بر بازار سفرهاي ارزان، نتوانستند جايگاه خود را حفظ كنند. اكنون تورهاي ارزان فقط با توجه به سطح تقاضا عرضه مي‌شوند. حاتمي‌پور درباره‌ي رفع مشكلات سفرهاي ارزان از سوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، اظهار كرد: اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران يك‌ماه پيش نشستي را براي دفاتر خدمات مسافرتي اين استان برگزار كرد كه مشكلات مطرح شدند؛ اما اين كار كافي نيست و نياز است، وقتي تورهايي با عنوان و هدف خاصي تعريف مي‌شوند، عوامل مؤثر در ارزان‌سازي مانند بانك‌ها، سفركارت ملي و تسهيلات سفر به‌كار گرفته و درست اجرا شوند. عضو هيأت مديره‌ي انجمن صنفي دفاتر سفر و گردشگري استان تهران تأكيد كرد: هسته‌ي مركزي براي مديريت كردن بخش‌هاي مختلف و هماهنگي با سازمان‌هاي مرتبط با گردشگري و شاخص‌هاي تشكيل‌دهنده‌ي تور، مانند ناوگان حمل‌ونقل، خدمات پذيرايي و رفاهي و اقامت بايد وجود داشته باشند و با يك برنامه‌ي درست، اداره و حمايت شوند. وي افزود: اگر حمايتي مطرح نباشد، ارزان‌سازي اتفاق نمي‌افتد. بنابراين به يك استراتژي روشن و مشخص نياز است تا در آن تعيين شود، اگر ارزان‌سازي خدمات در بازاري نياز است، آيا بازار در آن شرايط، اين اجازه را مي‌دهد و اگر اين امكان وجود ندارد، بايد عوامل پشتيباني آن را مشخص كرد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha