• سه‌شنبه / ۸ دی ۱۳۸۸ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8810-02314
  • خبرنگار : 71021

عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي: تغيير گروه‌هاي برگزاركننده‌ي نمايشگاه‌هاي گردشگري بازگشت به پله‌ي نخست است

عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي:
تغيير گروه‌هاي برگزاركننده‌ي نمايشگاه‌هاي گردشگري بازگشت به پله‌ي نخست است
عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي ايران گفت: برعهده گرفتن مسؤوليت برگزاري نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري توسط گروه‌هاي جديد، نوعي بازگشت به پله‌ي نخست است. مصطفي شفيعي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به وضعيت نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري پس از تشكيل ستاد و شركت‌هاي دولتي برگزاركننده، اظهار داشت: بازده نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري در سال نخست، مثبت نبود. در سال‌هاي بعد، با وجود اين‌كه محصولات فرهنگي اين نمايشگاه‌ها مازاد داشت و گاهي برپايي آن‌ها هزينه‌تراش بود، ولي به‌دليل كسب تجربه، در مجموع نوع برگزاري نمايشگاه‌ها بهتر شد و ستاد نمايشگاه‌ها به‌خاطر اين‌كه در جامعه‌ي بين‌المللي مطرح مي‌شد، به‌نوعي تلاش مي‌كرد، در اين نمايشگاه‌ها خوب ظاهر شود. حتا وضعيت حضور آن‌ها در اين اواخر نشان مي‌داد كه آن‌ها واقعا مي‌خواهند كار كنند. وي ادامه داد: اگر اكنون تصميم بر اين است كه ستاد نمايشگاه‌ها به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بپيوندد و افرادي را كه تاكنون تجربه كسب كرده‌اند و نيازها را به‌نوعي تشخيص مي‌دهند، از دست بدهيم، دوباره به پله‌ي نخست بازگشته‌ايم. درحالي‌كه اگر برپايي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري براساس تجربه‌هاي پيشين و با حمايت دولت و پرداخت يارانه، جدي‌تر پي‌گيري شود، مثبت‌تر است. البته به شرط اين‌كه مانند نمايشگاه لندن، وقتي برگزاركنندگان نمايشگاه‌ها نتوانستند رواديد كشور هدف را بگيرند، خود را قبله‌ي عالم ندانند و با بخش خصوصي هماهنگي كنند تا مشكلات كم‌تر شود. اين تورگردان گفت: اكنون در بيش‌تر نمايشگاه‌هاي بين‌المللي موفق، بخش خصوصي از طريق اتحاديه‌ها حضور قوي‌ دارد؛ اما كشورهايي مانند ايران كه بخش دولتي قوي‌تري نسبت به بخش خصوصي دارند، معمولا با همان بخش دولتي، نمايشگاه‌ها را برگزار مي‌كنند. به اعتقاد او، شايد اين موضوع خيلي اهميت نداشته باشد كه چه بخشي يا فردي اين نمايشگاه‌ها را برگزار مي‌كند، مهم درست برگزار كردن نمايشگاه است تا از اين طريق، گردشگران بيش‌تري را بتوان جذب كرد. شفيعي بيان كرد: اگر سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نمي‌تواند نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري را خوب و باكيفيت برگزار كند، آن را به بخش خصوصي و افرادي كه سال‌ها در اين راه تجربه كسب كرده‌اند و به‌دليل سرمايه‌اي كه صرف مي‌كنند، به‌نوعي ذي‌نفعان اين جريان به‌شمار مي‌آيند، واگذار كند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha