• چهارشنبه / ۱۳ آبان ۱۳۸۸ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8808-01134.138266
  • خبرنگار : 71132

نماينده اروميه: اگر طرح هدفمندكردن يارانه‌ها به خوبي مديريت نشود، مذمت خواهيم شد

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي با گراميداشت سالروز 13 آبان گفت: مردم هوشيار ايران با طغيان استكبار بر حق مبارزه كردند،‌استكباري كه مردم را از بندگي به خدا و سير تكامل انساني محروم كرده بود و تفرقه در مذهب و ايجاد شبهه در اعتقادات و تقويت افراطيون به اصطلاح مذهبي و حمايت آنان در بمب‌گذاري‌ها را جزء سياست‌هاي خود قرار داده بود.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايسنا، سيد سلمان ذاكر در نطق ميان دستور خود در جلسه علني صبح امروز مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: مردم همچنين با طغيان استكبار بر مردم مبارزه كردند،‌استكباري كه آنها را از استقلال اقتصادي و سرمايه‌هاي ملي خود محروم و درآمد كشورها را متعلق به خود و مستعمره‌ي خود قرار ‌داده بود. اينك پس از طرد استعمار، مردم عزيز كشورمان در بعد اعتقادي و درآمدي روز به روز پيشرفته‌تر از گذشته بوده و اميد است مسوولان با تواضع در تعامل، مشكلات خاص هدفمند نمودن يارانه‌ها را حل كرده و با توجه به اصلاح ساختارهاي توليد و مصرف انرژي و پرداخت يارانه‌ها، مشكل كشاورزان و اشتغال جوانان را حل كنند و در نهايت كشورمان را از فقر و محروميت نجات دهند. طبيعي است كه اگر طرح هدفمند كردن يارانه‌ها خوب مديريت نشود و به فكر قشرهاي كم‌درآمد و بي‌درآمد نباشيم در اين طرح مذمت خواهيم شد.

وي با تقدير از انتصاب مهندس جلالي‌زاده به استانداري استان آذربايجان غربي، افزود: ما نمايندگان از اين انتصاب حمايت كرده و درخواست ادامه توسعه همه جانبه كه از دولت نهم تشديد شده را داريم و از استاندار سابق دكتر قرباني تشكر مي‌كنيم و انشاءالله در عرصه‌هاي ديگر موفق‌تر باشند. اروميه و استان، با مشكلات زيادي از جمله خشك شدن درياچه اروميه مواجه‌اند، به مسوولان كشور و استان تذكر مي‌دهم كه فاجعه بزرگي در پيش است و آن انفجار بمب هشت ميليارد تني نمك درياچه اروميه است كه چندين استان و حتي كشور را تهديد مي‌كند و اگر به فكر احياي درياچه اروميه نباشيم بايد منتظر انفجار آن باشيم.

نماينده مردم اروميه در خانه ملت تصريح كرد: سيب اروميه حكم نفت اروميه را دارد، اكثر مردم اروميه و حومه با اين محصول استراتژيك زندگي مي‌كنند و درآمدشان به اين وابسته است. آقاي وزير جهاد كشاورزي! دستور خريد تضميني شما هنوز اجرا نشده است و مردم ميوه‌هاي خود را رها كرده‌اند، اگر هم اهميت مي‌دهند به خاطر حفظ آبروي خودشان است. اين استان هم‌چنين مشكل آب شرب دارد. به مسوولان استان و وزارت نيرو يادآور مي‌شوم كه اين مشكلات چندين ساله را حل كنند. مشكل آسفالت مناطق محروم شهر ما هم نيازمند بودجه خاص است. از وزير كشور درخواست مي‌كنم از مناطق مختلف اروميه بازديد كنند و ببينند پس از 30 سال كوچه‌ها آسفالت دارد يا نه؟ و اگر ندارد اقدام عاجل كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha