• جمعه / ۱۵ آبان ۱۳۸۸ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8808-00281.132692
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

درپي احتمال استرداد لايحه هدفمندكردن يارانه‌ها از مجلس وزير اقتصاد در پاسخ به ايسنا: استرداد لايحه در صورت پيدا شدن راهكار منتفي است

درپي احتمال استرداد لايحه هدفمندكردن يارانه‌ها از مجلس
وزير اقتصاد در پاسخ به ايسنا:
استرداد لايحه در صورت پيدا شدن راهكار منتفي است

وزير اقتصاد بحث استرداد لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها را در صورت پيدا شدن راهكاري براي اجراي موفقيت آميز اين لايحه منتفي اعلام كرد.

سيد شمس الدين حسيني ـ وزير امور اقتصادي و دارايي ـ در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا درمورد احتمال استرداد لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها از مجلس خاطرنشان كرد: آقاي رييس جمهور بحث استرداد را موكول به شرايطي كرد كه مبادا نتوان لايحه را خوب اجرا كرد، اما هم‌اكنون دولت و نمايندگان تلاش مي‌كنند تا راهكاري پيدا شود كه در اين صورت استرداد لايحه به عنوان آخرين راهكار است.

وي ادامه داد: اگر به راهكاري برسيم كه بتوانيم اجراي لايحه را با موفقيت انجام دهيم استرداد موضوعيت ندارد و هم اكنون در حال بررسي با نمايندگان هستيم تا راهكاري پيدا شود و ما به تفاهم برسيم.

حسيني همچنين طرح تحول اقتصادي را بزرگترين طرح اقتصادي پس از انقلاب توصيف كرد و گفت: طبيعي است كه در اين شرايط هم مجلس و هم دولت با حساسيت كامل و با بيشترين دقت و جديت موضوع را دنبال كنند و آنچه مسلم است دولت و مجلس اجراي آن را به نفع كشور مي‌دانند.

وي ادامه داد: رييس جمهور و دولت نظرشان اين است كه براي اجراي بهتر، لايحه نيازمند اختيارات و انعطاف لازم است و دولت از مجلس خواسته است كه در بحث ساز و كارهاي مالي نيز هماهنگي و همكاري لازم را داشته باشد.

وزير اقتصاد انعطاف لايحه و نيز نظارت مجلس را عاملي توصيف كرد كه باعث اجراي بهتر لايحه مي‌شود و اضافه كرد: مجلس تمام اهتمام خود را به اين نكته متمركز كرده و ما در تلاشيم ساز و كاري را طراحي كنيم كه هم انعطاف و هم نظارت را تامين كند. هم اكنون در حال گفت‌وگو با مجلس هستيم و به اين امر خوشبينيم.

حسيني همچنين از جزئيات ديدار رييس جمهور و رييس مجلس پيرامون لايحه نيز اظهار بي اطلاعي كرد.

انتها پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha