رييس ستاد تبليغات و نمايشگاهها: ژاپن بهترين بازار هدف براي ايران است
با حضور موفق ايران در نمايشگاه جاتا 2009 ميلادي، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري سرفصلهاي جديدي را در توسعهي تورهاي ورودي در بزرگترين رويداد صنعت گردشگري آسيا با همتايان جهاني، پيش روي بخش خصوصي گردشگري قرار داده است.
به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، در نمايشگاه بينالمللي گردشگري ژاپن كه با حضور 150 كشور جهان، جمعي از مقامات و وزيران دستاندركار بخش گردشگري كشورهاي آسيايي، سفراي كشورهاي خارجي مقيم توكيو، ايرلاينها، توراپراتورها و نمايندگان و فعالان صنعت گردشگري در محل نمايشگاههاي توكيو گشايش يافته بود، جلوههاي تمدني، فرهنگي و گردشگري ايران بهنمايش درآمدند و مورد استقبال كارشناسان گردشگري، رسانهيي و تورگرداني قرار گرفتند.
در جاتاي 2009، سازمانهاي ملي و منطقهيي گردشگري، خطوط هواپيمايي، آژانسهاي مسافرتي و شركتهاي حمل در 1300 غرفه به عرضهي جاذبههاي گردشگري در كشورهاي خود و خدماتي كه بخشهاي مختلف صنعت گردشگري مانند ايرلاينها، هتلها و تورگردانها براي جذب گردشگري ارائه ميكنند، پرداختند.
رييس ستاد تبليغات و نمايشگاهها با اشاره به پتانسيلهاي بازار توريسم ژاپن و خروج سالانه 18ميليون گردشگر ژاپني به سوي مرزهاي جهاني، اظهار داشت: بايد با اتخاذ تمهيدات مناسب در حوزهي بازاريابي، سهم ايران از آمار گردشگران ژاپني و كشورهاي جنوب شرق آسيا كه اشتراكهاي فرهنگي و تمدني زيادي با ما دارند، افزايش يابد.
به گفتهي او، در جاتاي 2009 سازمانهاي ميراث فرهنگي و گردشگري استانهاي كرمان و فارس نيز به معرفي جاذبههاي منطقهيي پرداختند و اميد ميرود، با تداوم اين امر در كنار جذابيتها و ظرفيتهاي ملي، جلوههاي گردشگري استاني در مجامع جهاني بهخوبي معرفي شوند.
برزين با اشاره به استقبال حاضران نمايشگاه جاتا از غرفهي ايران، بخصوص چايخانهي سنتي، بيان كرد: مذاكرههاي حرفهيي ايرانيها با همتايان خود و تشكيل صفهاي طولاني براي دريافت اقلام تبليغاتي ايران در كنار ارائهي آخرين اطلاعات و اخبار دربارهي ظرفيتها و جاذبههاي گردشگري ايران، نشانگر آن است كه برنامهريزي براي حضور در چند دوره از نمايشگاه جاتا در حال ثمردهي است.
سفير ايران در ژاپن نيز با اشاره به اهميت حضور ايران در نمايشگاه گردشگري جاتا، گفت: با توجه به اينكه گردشگران ژاپني در نظرسنجيهاي معتبر از نظر كمي و كيفي در ردهي بالايي قرار دارند، اكنون ژاپن بهترين بازار هدف و جذب گردشگر خارجي براي ايران است و بايد با برنامهريزي مناسب سهم ايران از بازار 18ميليوني گردشگران ژاپني بهطور محسوسي افزايش يابد.
عباس عراقچي با اشاره به اينكه وجود پروازهاي مستقيم ايراناير به ژاپن يكي از مزيتهاي بسيار بالا در جذب گردشگران ژاپني محسوب ميشود، افزود: سفارت جمهوري اسلامي ايران در ژاپن اين مسأله را جزو وظايف ملي، ميهني و اداري خود تلقي ميكند و هر آنچه را كه در توان دارد، در راستاي جذب گردشگران ژاپني به كشور به كار خواهد گرفت.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات