• سه‌شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8802-18194

رييس جامعه‌ي هتل‌داران آذربايجان شرقي: آموزش در هتل‌داري افت كرده است

رييس جامعه‌ي هتل‌داران آذربايجان شرقي:
آموزش در هتل‌داري افت كرده است
رييس جامعه‌ي هتل‌داران استان آذربايجان شرقي با اشاره به ضرورت آموزش هتل‌داري، تأكيد كرد: آموزش، يكي از ابزارهاي لازم براي توسعه است. محمد آرا در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: براي توسعه‌ي صنعت هتل‌داري، دست‌اندركاران اين صنعت بايد با علوم روز از نظر تكنولوژي و دستگاه‌هايي كه وارد كشور مي‌شوند، در كنار شيوه‌هاي مختلف پذيرايي و برخورد با مهمانان آشنا شوند. در دهه‌هاي گذشته، آموزش در هتل‌داري افت كرده و فقط به آموزش براي هتل‌هاي برخي شركت‌هاي خصوصي محدود شده است. او اظهار داشت: دوره‌هاي آموزشي هتل‌داري بايد فعال شوند و مديران هتل‌ها به پرسنل خود اجازه دهند و به آن‌ها كمك كنند تا در اين دوره‌هاي آموزشي حضور يابند و نتايج بهره‌گيري از كلاس‌ها را شاهد باشند. وي درباره‌ي كلاس‌هاي برگزارشده با كمك‌ سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، گفت: يك دوره‌ي كوتاه‌مدت با هماهنگي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و يك مؤسسه‌ي خصوصي در تبريز برگزار شد كه 45 نفر از كاركنان هتل‌هاي مختلف در آن شركت كردند و 50 درصد هزينه‌ي اين دوره‌ي شش‌ماهه توسط سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري پرداخت شد. آرا دربار‌ه‌ي ميزباني از گردشگران خارجي در هتل‌ها، بيان كرد: مهم‌ترين امر در ميزباني از گردشگران خارجي، ايجاد ارتباط و شناخت فرهنگ آ‌ن‌هاست. وي اظهار كرد: بايد با فرهنگ كشورهايي كه تعداد بيش‌تري گردشگر از آن‌ها به كشور ما وارد مي‌شوند، آشنا شويم، چون شايد ما رفتاري داشته باشيم كه در فرهنگ آن‌ها پسنديده نباشد يا آن‌ها رفتاري داشته باشند كه در فرهنگ ما قابل پذيرش نيست. با شناخت اين موارد فرهنگي، ارتباط بهتري را با آن‌ها مي‌توانيم برقرار كنيم. رنگ‌ها، نوع ايستادن، نوع نگاه كردن و ديگر رفتارها در ارتباط با گردشگران خارجي بسيار بااهميت‌اند. او ادامه داد: توسعه در هتل را نبايد فقط در پيشرفت وضعيت فيزيكي جست‌وجو كنيم. اگر شيوه‌ي برخورد با گردشگران و ميزباني از آن‌ها را ياد نگيريم، با مشكل روبه‌رو مي‌شويم. رييس جامعه‌ي هتل‌داران استان آذربايجان شرقي افزود: استانداردها درحال فراموش شدن هستند. سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بايد با دانشگاه‌ها وارد گفت‌وگو شود و دانشگاه‌هايي مانند جامع علمي كاربردي و آزاد بيش‌تر به اين مباحث توجه كنند. هم‌چنين مديران هتل‌ها بايد به فارغ‌التحصيل اعتماد و در كارورزي به آن‌ها كمك كنند. اين‌ها مي‌توانند زيرساخت و پايه‌هاي اساسي صنعت هتل‌داري را گسترش دهند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha