رييس انجمن هتلداران استان كرمان: آموزش پرسنل هتلها بايد متناسب با نوع كيفيت خدمات آنها باشد
رييس انجمن هتلداران استان كرمان با اشاره به اهميت آموزش هتلداري به پرسنل هتلها، بيان كرد: همانطور كه هتلها و اماكن اقامتي داراي ستاره و درجهي متفاوتاند، بايد آموزش پرسنل هر كدام از اين مراكز اقامتي متناسب با نوع كيفيت خدمات آنها هتل باشد.
سيدعلي معينزاده در گفتوگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: در بحث آموزش، هتلهاي زنجيرهيي بزرگ مانند شركت توسعهي ايرانگردي و جهانگردي، بنياد مستضعفان، هتلهاي پارسيان و پارس دورههايي را بهصورت داخلي و بلندمدت برگزار ميكنند و ديگر واحدها (بخش خصوصي) به برگزاري كلاسهاي بلندمدت نياز دارند.
وي ادامه داد: اكنون كلاسهاي آموزشي از سوي مؤسسههاي خصوصي برگزار ميشوند. در استان كرمان نيز دو مؤسسهي آموزشي هتلداري فعالاند؛ اما متأسفانه زماني كه صحبت از برگزاري كلاس در مؤسسههاي خصوصي ميشود، بخش خصوصي بهدليل هزينههايي كه دارد، كمتر براي حضور در كلاسها رغبت ميكند.
او پيشنهاد كرد: كلاسهاي آموزش هتلداري ابتدا بهصورت كوتاهمدت (يك يا دو روزه) برگزار شوند و مديران هتلها تأثير اين آموزش را در روند كار هتل خود شاهد باشند، سپس كلاسهاي بلندمدت برگزار شوند.
رييس انجمن هتلداران استان كرمان گفت: چون هزينهي دورههاي آموزشي براي هتلداران بخش خصوصي يك مشكل است، اگر كلاسها بهصورت كوتاهمدت برگزار شوند، در ميان مديران هتلها رغبت بيشتري براي حضور در كلاسها بهوجود ميآيد.
معينزاده افزود: استانداردسازي در هتلها هنوز به مرحلهاي نرسيده است كه هتلداران بدانند، آموزش در درجهبندي هتل آنها چه تأثيري دارد. اين موضوع نيز يكي از دلايل كم بودن تمايل هتلها به هزينه كردن در زمينهي آموزش است.
وي با تأكيد بر ضرورت دانست زبان خارجي براي برقراري ارتباط با گردشگران، بيان كرد: طبق قانون، مديران هتلهاي سه ستاره به بالا بايد به چند زبان تسلط داشته باشند. به علاوه، افرادي كه در بخش اطلاعات، پذيرش و مديريت فعالاند، بايد بدانند چگونه با گردشگران خارجي ارتباط برقرار كنند.
او اظهار كرد: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بهصورت مستقيم براي برگزاري كلاسهاي آموزش هتلداري تسهيلات نميدهد، اما كلاسهايي را برگزار ميكند يا به مؤسسههاي خصوصي كه در بخش آموزش فعالاند، تسهيلات ميدهد. به علاوه، اگر هتلي اعلام كند كه قصد برگزاري كلاس آموزشي دارد، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از او حمايت ميكند.
وي اضافه كرد: در زمينهي آموزش بهتر است، براساس نوع كار ابتدا رستوران، خانهداري، پذيرش و حسابداري تفكيك شوند. به علاوه، افرادي كه در هتل بهشكل مستقيم با گردشگران در ارتباط هستند، بايد در اولويت آموزش قرار گيرند.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات