• شنبه / ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8802-02482

محمدحسين صوفي در 69 سالگي راديو: تلاش مي‌كنيم كسي به خاطر مسايل مالي از راديو به تلويزيون نرود

محمدحسين صوفي در 69 سالگي راديو:
تلاش مي‌كنيم كسي به خاطر مسايل مالي از راديو به تلويزيون نرود

محمدحسين صوفي معاون صدا در ارتباط تلفني با ويژه برنامه راديو ايران به مناسبت شصت و نهمين سالگرد راديو، ضمن تبريك اين روز گفت: سالگرد راديو فرصت مغتنمي است كه يادي از همكاران و برنامه‌سازاني كنيم كه هم چنان پرتلاش كار مي‌كنند و يا ديگر در ميان ما نيستند و نشان دهيم كه راديو پس از 69 سال به عنوان يك رسانه فاخر و امين هم چنان مورد نظر مردم است.

***

به گزارش خبرنگار سرويس راديو خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پاسخ به اين پرسش كه چرا از ميان رسانه‌هاي ديگر راديو را انتخاب كرديد، آيا اين نظر خود شما بود يا مدير سازمان، اظهار كرد: قطعا انتخاب مدير سازمان بود؛ ايشان معتقد بودند كه شايد من بتوانم تلاش‌هاي ديگر دوستان به ويژه دكتر خجسته را ادامه بدهم و آن چيزي را كه تكليف رسانه است و سند راهبردي مشخص كرده است ادامه بدهم.

***

معاون صدا در پاسخ به اين پرسش كه براي اين كه راديو كماكان اثرات خودشان را در ميان رسانه‌هاي ديگر حفظ كند چه بايد كرد، گفت: راديو به واسطه‌ي ويژگي‌هايي كه دارد رسانه‌ي قدرتمند، جذاب و تاثيرگذار است. يكي از مهم‌ترين امتيازات آن سهولت بهره‌گيري از اين رسانه است شما همزمان با اقدامات متعدد ديگر در طول روز مي‌توانيد با راديو ارتباط برقرار كنيد و اين به راديو قوت مي‌دهد.

وي ادامه داد: راديو با دنياي درون ما، انديشه و افكار ما ارتباط برقرار مي‌كند و همدم تنهايي‌هاي ماست.

***

صوفي در پاسخ به اين پرسش كه اكنون با پيشرفت تكنولوژي و وجود اينترنت، مبايل و ديگر تجهيزاتي كه به راديو مجهز هستند به راحتي مي‌توانيم برنامه‌هاي راديو را بشنويم،‌ آيا شما برنامه‌ي خاصي داريد كه از اين تكنولوژي‌هاي به نفع راديو استفاده كنيد، تصريح كرد: اين امر بر قدرت راديو افزوده است هر چقدر كه فناوري گسترش مي‌يابد تاثيرگذاري راديو نيز بيشتر مي‌شود.

وي افزود: راديو بعد از انقلاب اسلامي توسعه‌ي بسيار خوبي در كشور داشته است ما قبلا فقط يك شبكه‌ي راديويي داشتيم اما الان 20 شبكه‌ي ملي سراسري داريم. تمام استان‌ها شبكه‌ي مستقل دارند. هم چنين به بيش از 20 زبان شبكه‌هاي برون مرزي براي هموطنان‌مان در خارج از كشور برنامه پخش مي‌كنند. شبكه‌هاي راديويي تخصصي نيز مانند راديو قرآن، راديو معارف و راديو تجارت داريم.

معاون صدا گفت: به منظور اين كه تمام مردم در هر كجاي كشورمان شبكه‌هاي راديويي را با كيفيت دريافت كنند براي ديجيتالي كردن توليد و پخش برنامه‌ها اقدام شده است و تا دو، سه ماه آينده تمام برنامه‌ها به صورت ديجيتالي توليد و پخش مي‌شوند.

***

وي درباره نگاه خود به رسانه در خصوص ارتقاي كمي يا كيفي آن اظهار كرد: هر چه شبكه‌هاي راديويي افزايش پيدا كند تحولات اجتماعي ايجاب مي‌كند كه در كنار گسترش كمي، گسترش كيفي نيز داشته باشيم.

صوفي با تاكيد بر اين كه توسعه‌ي كيفي بايد از مهم‌ترين رويكردهاي ما باشد، گفت: مخاطب راديو قشر باسواد، بافرهنگ و باشعور جامعه است و حتما نياز است كه برنامه‌هاي راديو از لحاظ كيفيت ارتقا پيدا كنند. بنابراين در كنار ارتقاي شبكه‌هاي مورد نياز اولويت براي من توسعه‌ي كيفي است به همين دليل «تئوري سرآمدي و تشخص راديو» را مطرح كردم.

صوفي گفت: كيفيت را نمي‌شود با متر اندازه گرفت و حتما بايد بر اساس آن برنامه‌هايي كه پيش‌بيني است، پيش برود هم به لحاظ ساختار و هم به لحا‌ظ آموزش نيروي انساني براي جذب مخاطب و غيره.

وي ادامه داد: با توجه به شناختي كه من از سرمايه‌ي انساني موجود در راديو دارم اين سرمايه‌ي انساني اعم از مديران، گزارشگران، مجريان، تهيه‌كنندگان و غيره يك سرمايه‌ي بسيار عظيم بالقوه‌ي آماده به كار هستند كه مي‌توانند برنامه‌ي مسؤولان و آن چه در سند راهبردي رسانه است جامه عمل برسانند.

***

معاون صدا درباره‌ي جذب شدن راديويي‌ها به رسانه‌هاي ديگر و قرار گرفتن راديو در اولويت دوم يا سوم آن‌ها گفت: ما شعاري در راديو داريم مبني بر اين كه راديو خانه ماست و يك جمع فداكار، مهرورز و مهربان دور هم جمع شده‌ايم. اگر شما با بزرگان راديو گفت‌وگو كنيد مي‌بينيد كه آن‌ها نيز مي‌گويند كه تنها عشق و علاقه آن‌ها را در راديو نگه داشته است.

وي ادامه داد: آن چه كه جزو تعهد من است اين است كه شرايط ماندگاري در راديو را براي ماندن در اين خانواده فراهم كنم كه يكي از اين اقدامات رسيدگي به وضعيت مالي راديويي‌هاست.

صوفي اظهار كرد: كسي كه به تلويزيون مي‌رود حتما هزينه‌اش بيش از درآمد راديو است، بايد متناسب با حجم وقت و تلاشي كه برنامه‌ساز در هر رده‌ي شغلي براي برنامه صرف مي‌كند زحمات‌شان ارج نهاده شود و فرقي ميان اين رسانه با ديگر رسانه‌ها نباشد.

معاون صدا تصريح كرد: در سال 88 بنا را بر اين گذاشته‌ايم كه اين فاصله را كم كنيم و اميدواريم با صبر و بردباري برنامه‌سازان و ديگر عوامل راديو و هم چنين تلاش‌هايي كه بنده و ديگر همكاران در معاونت صدا انجام مي‌دهيم به جايي برسيم كه كسي به خاطر مسائل مالي از راديو به تلويزيون نرود.

وي ادامه داد: با اين وجود فراوان هستند كساني كه به من مراجعه كردند و گفته‌اند كه علي‌رغم نياز مالي ترجيح داده‌اند كه در راديو بمانند.

صوفي در پايان تشخص و سرآمدي را بزرگ‌ترين آرزوي خود براي راديو خواند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha