• چهارشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8802-00316
  • خبرنگار : 71078

ساخت سريال بر اساس داستان‌هاي ايراني يا خريد مجموعه‌هاي كره‌يي؟ بهروز خوشرزم: اميدوارم سياست‌هاي سيما به استفاده از منابع غني ايراني گرايش پيدا كند

ساخت سريال بر اساس داستان‌هاي ايراني يا خريد مجموعه‌هاي كره‌يي؟
بهروز خوشرزم:
اميدوارم سياست‌هاي سيما به استفاده از منابع غني ايراني گرايش پيدا كند

يك تهيه كننده فعال تلويزيون معتقد است:‌ هم قصه‌هاي خوبي براي تبديل شدن به سريال داريم و هم امكانات اين كار را؛ اما تمايل مديران سازمان براي توليد چنين كارهايي مهم‌تر است.

***

بهروز خوشرزم در گفت و گو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي ضرورت ساخت سريال‌هايي درباره‌ي افسانه‌ها و داستان‌هاي ايراني افزود: قصه‌هاي ايراني زيادي داريم كه چه آن‌هايي كه در شاهنامه كتاب‌هاي ديگر روايت شده اند و چه داستان‌هايي كه به صورت سينه به سينه منتقل شده‌اند و به راحتي مي‌توان روي اين مضمون‌ها كار كرد.

***

تهيه كننده سريال « روزي روزگاري» در زمينه‌ي وضعيت سيما در زمينه نيروهاي انساني مناسب براي ساخت اين گونه سريال‌ها گفت: نويسندگاني هستند كه بتوانند به خوبي داستان‌هاي ايراني را به شكل نمايشي و دراماتيك تبديل كنند و نيروي انساني توانا براي ساخت آن‌ها را نيز در اختيار داريم، اما مديران سازمان صدا و سيما بايد به اين سمت گرايش پيدا كنند.

خوشرزم افزود: بيشتر سريال‌هاي تاريخي و به اصطلاح «الف ويژه» مربوط به شخصيت‌ها و موضوعات مذهبي و برخي اوقات علمي‌است. اما روي وجوه ديگر سرمايه گذاري نمي‌شود.

در واقع اگر در مديران سيما تمايلي براي سرمايه گذاري در زمينه‌ي ساخت سريال درباره‌ي داستان‌ها و افسانه‌هاي ايراني به وجود ‌آيد، همان گونه كه درباره‌ي موضوعات ديگر نشان داده شده است سريال‌هاي خوبي ساخته مي‌شود.

***

تهيه‌كننده سريال «يك مشت پرعقاب» در پاسخ به اين پرسش ايسنا كه آيا براي توليد سريال جذاب براي مخاطب مانند « افسانه جومونگ» نياز به صرف بودجه‌ي زيادي است،‌ گفت: اين مجموعه چندان پرحجم نيست دكورها ولوكيشن‌هاي آن خيلي محدود است به عنوان نمونه بارها و بارها بارگاه امپراتور به تصوير در آمده است كه او درحالي كه روي تخت نشسته است يا افراد مختلف گفت و گو مي‌كند دكور اغلب مكان‌هاي داخلي ديگر قصر هم متشكل از اتاق‌هايي با چند پرده است.

او تاكيد كرد: جذابيت موضوع «افسانه جومونگ»، بسيار مهم است، نه اين كه دكورهاي پرزرق و برق و پرخرجي داشته باشد. البته براي به تصوير كشيدن صحنه‌هاي جنگي تلاش بيشتري شده است. در كل كره‌اي‌ها در ساخت اين گونه مكان‌ها تبحر خاصي دارند، ‌اما در ساير صحنه‌ها محدود بودن ساخت و سازها آشكار است. با اين حال داستان پركشش باعث شده است بيننده چندان دنبال عظمت كاخ و جايگاه امپراتور نباشد.

او اضافه كرد: همه عوامل دراماتيك مانند عشق، فداكاري، ‌آرمان‌هاي بزرگ و حسادت در فيلم نامه‌ي «افسانه جومونگ» گنجانده شده است كه اين موضوعات براي مخاطب بسيار جذاب است.

خوشرزم در پايان ابراز اميدواري كرد كه روزي سياست‌هاي سيما به سمت استفاده از منابع غني ايراني براي سريال سازي گرايش پيدا كند چون مي‌توان با بهره بردن از آن‌ها سريال‌هاي زياد و جذابي ساخت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha